Пазарът на жилищни имоти в континентален Китай се оживява през третото тримесечие на годината благодарение на по-благоприятните политики на централното правителство, сред които намаляването на лихвите, облекчаване на ограниченията за покупка на имоти и на условията за жилищно-спестовни влогове, пише в свой доклад консултантската компания Knight Frank.
Цените на първокласните имоти във водещите градове на страната, както и наемите, са останали стабилни.
Очертава се обаче засилване на поляризацията на пазара – ръст на цените на луксозните имоти и засилване на натиска върху цените на второкачествените жилища, подчертават експертите.
Според компанията благоприятните политики ще продължат да действат, но ще са по-малко ефективни заради все още високите нива на запасите от новопостроени жилища в градовете и все още по-слабото търсене в сравнение с бума.
Допълнително отражение на пазара дават волатилността на фондовия пазар и загрижеността за евентуален ръст на лихвите в САЩ.
Същевременно през следващата година на пазара ще излязат доста новопостроени жилища, което допълнително ще увеличи запасите.
Що се отнася до пазара на бизнес имоти, колебливостта на фондовия пазар в Китай, в съчетание с нарастващите опасения за забавяне на икономическото развитие на страната, доведе до забавяне на темповете на корпоративна експанзия.
От друга страна, Пекин значително намали лихвите и изискванията за задължителните резерви на банките с цел да освободи ликвидност и да даде тласък на икономиката. Затова и първокласните градове са все още привлекателни за инвеститорите.
Завършването на все повече първокласни активи обаче се очаква да доведе до натиск върху наемите в бъдеще.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?