IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Microsoft хвърля око на Foursquare

Софтуерният гигант и American Express се надпреварват да купят дял в създателя на популярното приложение

10:37 | 30.08.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Редица заведения вече залагат и на реклама във&nbsp;Foursquare.<em> Снимка: Flickr, Лиценз: cc</em></p>

Редица заведения вече залагат и на реклама във Foursquare. Снимка: Flickr, Лиценз: cc

Базираната в Ню Йорк Foursquare не дава коментар за преговорите с инвеститорите, каза Джон Стайнбек, вицепрезидент по маркетинга. Пирът Уутън, говорител на базираната в Редмънд, Вашингтон, Microsoft, отказа да коментира всякакви разговори с Foursquare. Лия Герстнер, говорител на American Express в Ню Йорк, заяви, че компанията "не коментира слухове или спекулации“.

Foursquare е на път да подобри целите си за продажбите си за годината, заяви главният финансов директор Стивън Розенблат в интервю за Bloomberg. През миналия месец компанията започна да предлага рекламни формати за фирми, които те да изпращат до потребителите, щом се чекират на дадено място. Приходите от тези реклами надминават трикратно очакванията на Foursquare, заяви Розенблат. 

"Мисля, че сме доказали нашия бизнес модел", каза още той. "Нашият бизнес модел е много ясен и работи, вършейки това, което очаквахме, че ще вършки, ако не и повече. Всичко е доста по-напред от това, което сме очаквали".

Розенблат обаче отказва да коментира конкретните цели пред компанията.

Резултатите на Foursquare са окуражаващ знак за инвеститорите, които оцениха компанията на 600 млн. долара през 2011 г. и я чакат да изпълни обещанията си. Компанията, която отчете само 2 милиона долара от продажби през миналата година, пусна повече рекламни продукти през последните няколко месеца, за да изкара пари от своите приложения. Потребителите кликват или свалят доставени след означаването им реклами с повече от 15 процента от средно прекараното време, заяви Розенблат - скорост, която бие средната от 1 на сто ангажимента за типичната мобилна реклама.

По-рано тази година, когато Foursquare се нуждаеше спешно от пари, за да продължи да работи, компанията направи прогнози за инвеститорите за това колко успешни ще са нейните продукти. Тъй като методите за насочване не бяха тествани, инвеститорите не постигнаха споразумение с Foursquare за стойността на компанията.

Вместо повишаване на собствения капитал и обсъждане на оценка на компанията на 600 милиона долара от компании за рисков капитал, компанията зае кредити от два източника - заем от Silver Lake Management LLC fund и конвертируеми облигации, които могат да се превърнат в акции по-късно, от страна на инвеститорите, които вече имат дялове във Foursquare.

Компанията вложи парите в оперативната си дейност - Foursquare нае още 20 души в инженеринговия си отдел и търговския си екип и започна да отваря рекламните си платформи за фирми, които искат да създават свои собствени промоции. Първите международни клиенти на компанията са сред хилядите, ползващи услугата до момента, заяви Розенблат.

"Ние действаме толкова бързо, колкото можем", каза той, отбелязвайки, че компанията е имала някои единични покупки на реклама на стойност над 1 млн. долара за брой. "Не мислех, че ще видим и един долар от компания извън САЩ през тази година."

През следващите три месеца Foursquare ще има 50 до 100 клиенти, купуващи реклама след чекиране на дадено място, каза той. Самостоятелно показващите се реклами ще бъдат пуснати за цялата база клиенти на дружеството до края на годината.

Компанията твърди, че около 6 милиона потребители отбелязват местонахождението си всеки ден на различни места, - ниво, което не се е променило от април. За да спомогне за увеличаване на темпа, стартъпът обновява своите мобилни приложения за операционните системи IOS и Android, както и пуска нова версия за Windows 8. Актуализациите включват функция, която позволява на хората да проверят къде са техните приятели и да се чекират на местата, където са самите те.

От компанията заявиха вчера, че също така ще пуснат нова технология, която ще изпраща на потребителите автоматично препоръки, когато посещават нов ресторант или нов квартал, без да се налага да стартират приложението.

Но и това не е всичко - Foursquare е помогнал на Microsoft да създаде приложение за програмата за своята операционна система Windows 8, защото софтуерният гигант срещна трудности с привличането на разработчици заради популярността на Android на Google и IOS на Apple. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:15 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още