Нито една водеща политическа партия в България не успява да се възползва от комуникациите на 21-ви век. Така поне гласи изводът от проучване на международната агенция за корпоративни комуникации Webb Dowse, което изследва как партиите са използвали социалните медии в своите кампании преди скорошните парламентарни избори. За целта компанията е проследила активностите им във Facebook, Twitter и YouTube между началото на предизборната кампания на 5 септември и изборния ден на 5 октомври.
Изследването проучва съдържанието и успеваемостта на социалните медии, свързани с официалните интернет страници на всяка от осемте партии и коалиции, които преминаха бариерата от 4% за парламентарно представяне. То разкрива, че нито една от тях не е имала цялостна стратегия за работа със социални медии (две от партиите – Патриотичния фронт и Атака, не са свързани официално към никаква социална медия), а съдържанието и нивото на активност между отделните платформи показват значителни разлики.
Най-популярната медия е била Facebook, в която пет от политическите формации са поддържали своето присъствие с общо 582 постинга.
АБВ е била най-активна по отношение на публикуваните материали, като стратегията ѝ е била различна от тази на останалите партии, използвайки мнения на трети страни вместо създадено от нея съдържание.
Реформаторският блок (РБ) е регистрирал най-голям брой споделяния (общо 2012). Според Webb Dowse това е най-добрият индикатор, че материалите са имали положителен ефект. Изследването разкрива, че нито една от партиите не е управлявала добре съдържанието си след публикуване, оставяйки нецензурирани обидни и вулгарни коментари от страна на потребителите.
Единствено РБ е използвал максимално платформата за микроблогинг Twitter, която все още е сравнително по-малко популярна в България.
Победителят в изборите ГЕРБ е публикувал най-много материали в YouTube, въпреки че голяма част от тях не са били достатъчно окуражителни и по-малкият брой клипове на РБ са били много по-успешни по отношение на броя гледания и харесвания за клип.
„Предвид кризата на доверие в парламентарната система, доказателство за която са изключително ниската избирателна активност и неубедителният резултат, партиите в България трябва да излязат от рамките на билбордовете, плакатите и платените телевизионни реклами и да намерят по-новаторски начини, за да предадат посланията си и да достигнат до нови гласоподаватели, различни от основния им електорат“, коментира Дейвид Уеб, съосновател на Webb Dowse и бивш английски дипломат.
„Когато се използват правилно, социалните медии предлагат гъвкавост и възможност посланията да се адаптират бързо в отговор на променящите се обстоятелства, както и да изградят диалог с гласоподавателите по начин, по който традиционните медии не могат. Също толкова важно е, че те са и по-евтини“, добавя Уеб.
Той очаква на следващите избори да види повече партии, които ще приемат сериозно стратегиите си за работа със социалните медии и ще осъзнаят възможностите, които те им предлагат, за да достигнат до нови гласоподаватели, особено до по-младата и критична демографска група.
„Имайки предвид фрагментирания в момента електорат в България, този подход лесно може да доведе до промяна, която ще позволи на някоя голяма партия да управлява, без да ѝ се налага да влиза в тромави коалиции, или пък ще помогне на по-малка формация да премине 4-процентната бариера за парламентарно представяне“, добавя Уеб.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове