Facebook откри нов проблем с рекламните си метрики, като този път обаче в казуса са намесени и пари.
Най-голямата социална мрежа в света обяви във вторник, че предлага възстановяване на парите, защото "бъг“ е предизвикал неправилно таксуване на някои рекламодатели, когато потребителите кликват върху видеоклипове в рекламен елемент с т. нар. въртележка.
Смята се, че грешката е ограничена до тези потребители, които влизат във Facebook чрез своя онлайн браузър, а не чрез мобилното приложение. Facebook пояснява, че грешката е повлияла само на 0,04% от рекламните импресии.
„Независимо от това колко импресии са засегнати, вземаме предвид сериозно всички грешки и се извиняваме за причиненото неудобство", пише компанията в публикация в блога си.
Източник на CNN, запознат с въпроса, смята, че грешката е натоварила рекламодателите със средна стойност от 10 долара в течение на една година. Не е ясно колко рекламодатели са засегнати.
Това е най-новият проблем в нарастващия списък с грешки при измерването на рекламите, разкрити от Facebook от миналия септември насам. Този казус още веднъж заплашва да попречи на рекламодателите, които захранват основната дейност на социалната мрежа.
„Досега те направиха толкова много разкрития около толкова много от продуктите си, че трябва да се чудим дали има нещо, което те не могат да изкривят", казва Пол Верна, анализатор в eMarketer.
Facebook по-рано призна, че прави неправилна оценка на средното време, което потребителите прекарват в гледане на видеоклипове, и броя на завършените показвания на видеоклипове. Тя също така е „надписала“ средното време, прекарано в т. нар. Instant Articles.
След тези по-ранни грешки Facebook разшири партньорството си с услуги за измерване от трети страни, за да смекчи опасенията на рекламодателите.
„Ние знаем, че метриката е важна за изграждането на доверието на рекламодателите", каза Шерил Сандбърг, главен оперативен директор на Facebook, по време на разговор с анализаторите през февруари. „Ще продължим да инвестираме в измерването, включително в партньорства с трети страни, през следващата година".
Поне досега тези казуси не са засегнали сериозно представянето на Facebook. Рекламните приходи на социалната мрежа, които формират почти целия обем приходи, възлизат на 7,85 млрд. долара през последното тримесечие – с 50% повече от същия период година по-рано.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?