88,5% от българите следват влиятелни профили, или т.нар. инфлуенсъри, във Facebook. Това показва проучване на медийна агенция Starcom, част от Publicis Groupe България, проведено съвместно с изследователска агенция Pragmatica.
Според авторите на изследването този процент категорично категоризира платформата като най-предпочитания канал за комуникация на потребителите. На второ и трето място се нареждат YouTube с 61% и Instagram с 45,8%.
В рамките на различните продуктови категории потребителите се доверяват на мнението на различен тип инфлуенсъри.
Например в категория „Фармацевтични продукти“ по-голямо влияние имат професионалистите – експерти в определени области. Тяхното мнение е най-търсено още за банковите продукти, както и за автомобилите.
От друга страна, в сектор „Търговия на дребно“ надделява влиянието на „обикновените хора“, които не са експерти или нямат опит в шоубизнеса, но предоставят интересна информация.
Над половината анкетирани споделят, че биха запомнили името на марката, след като са го видели в профила на инфлуенсър. Така инфлуенсър маркетингът се превръща в предпочитан канал за реклама на марките в световен мащаб, което от своя страна води до насищане с информация.
Като успешно съдържание в повечето категории анкетираните определят снимки на продукт на даден бранд, както и насоки за неговата употреба. Изразяване на лично мнение и споделяне на опит от инфлуенсърите са най-високо ценени от потребителите при козметика и продукти за лична хигиена.
В същия сегмент игрите с продукти се доказват като добър инструмент за споделяне и обсъждане. Подобна тенденция се забелязва и при „Търговия на дребно“, където повече от половината анкетирани (53,2%) се чувстват мотивирани да обсъждат бранда в следствие на игра, публикувана на страницата на инфлуенсъра.
В банковия сектор 60% от целевата група определя игрите като стимул за препоръка към приятел.
Важно е да се обърне внимание и на трудностите, които инфлуенсърите изпитват при работа с рекламодатели. Над половината (53,3%) срещат бариера при несъответствие между изградения имидж и този на бранда. Това води до чувството за липса на свобода при начина на изразяване (43,3%).
Проведеното национално проучване, представително за интернет потребителите в страната на възраст 18 – 65 години, е с обем на извадката 1000 човека.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион