Американската интернет компания Facebook разширява политиките си за зaщита на избирателите и премахва множество заблуждаващи публикации преди изборите за президент на САЩ тази година. Освен това компанията ще блокира възможността на кампаниите да пускат нови реклами в седмицата преди вота през ноември, пише Bloomberg.
Промените са част от по-голяма актуализация на политиките, свързана със стратегията на Facebook за изборите, която беше очертана в публикация на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг днес. Лидерът е притеснен в частност от несигурността в нощта преди изборите, когато може да има часове и дори дни между затварянето на избирателните секции и излизането на валидни резултати.
Facebook ще отбелязва публикациите от политици, които се опитват да обявят победа преди официалните данни през нощта, написа Зукърбърг. Тези етикети ще насочват потребителите към точни актуализации, събрани от Ройтерс.
Социалната мрежа вече премахва явна дезинформация за изборите, като публикации, които предполагат, че хората ще могат да гласуват след деня на изборите. Сега компанията твърди, че също така премахва и публикации, които включват косвена дезинформация, като твърдения, че всеки с шофьорска книжа получава бюлетина.
Facebook планира да акцентира на своя изборен информационен център – специален раздел в услугата, в който американците могат да се регистрират, за да гласуват и да научат повече за процеса. Този акцент ще бъде позиционират в горната част на Facebook и Instagram в рамките на почти всеки ден до изборите и на 3 ноември, посочва говорител на социалната мрежа.
Компанията от Силициевата долина поставя борбата с дезинформацията и с манипулацията на изборите през 2020 г. като свой основен приоритет. Тя иска да докаже на потребители, политици и регулатори, че може да контролира собствената си платформа и да избегне повторение на сценария от 2016 г., когато се смята, че руски оперативни служители са ползвали услугата, за да помогнат на Тръмп да победи Хилари Клинтън.
Тази седмица Facebook обяви, че е премахнала малка мрежа от акаунти и страници, свързани с руската Агенция за интернет изследвания – основната група, стояща зад голяма част от дезинформацията и намесата през 2016 г.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 5 години Аз ако съм на мястото на руснаците местя цялата руска агенция за интернет изследания в САЩ да видим под какъв предлог Цукърбърг ще цензурира американски акаунти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години 18 от 20 от т.н. Надзорен съвет наФейсФукса хора на Сорос!!!Факт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години "Компанията се опитва да се предпази от повторен сценарий с намеса в изборите"Не може! Банановите републики всеки ги клати!Стига да поиска!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар