Сагата с придобиването на социалната мрежа Twitter от Илон Мъск за 44 млрд. долара може и да е приключила със сключването на сделката, но бъдещето на компанията остава в сферата на догадките. Този коментар направи Ален Попович, маркетинг директор в Connect Me, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Мъск вече уволни ръководния екип на компанията и единственият му коментар за момента е криптичният туит "Птицата е на свобода".
"Една от концепциите, за които Мъск говори, е че купува Twitter, за да помогне на човечеството, но също така вижда Twitter като суперприложение - в Китай имаме WeChat, с което можем да правим абсолютно всичко - да правим резервации, да пазаруваме, един вид кредитна карта. Реално, Тwitter може би отива точно натам - не виждам как спасяваме човечеството, правейки тази социална мрежа кредитна карта... Птицата е свободна от кого, за кой? По-скоро напомня на някакво шоу бизнес послание, отколкото на нещо много конкретно", отбеляза гостът.
По думите му такова развитие ще срещне огромна конкуренция в САЩ от GooglePlay и ApplePay и не е ясно дали ще успее да се наложи в ежедневието.
Мъск от своя страна е казвал, че мрази рекламите, а те съставят около 89% от приходите на Twitter, така че действията на рекламодателите също ще имат значение, особено с оглед сагата с ботовете в мрежата, каза Попович.
Според Попович Тwitter ще трябва да предприеме мерки, за да увеличи новите потребители особено извън САЩ, където вече заема сериозен пазарен дял. А ескцентричността на новия собственик може да помогне в този тласък компанията да стане наистина глобална.
„В тази светлина може да се разглеждат идеите му за връщане на профила на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп, който беше блокиран за разпространение на фалшива информация“, посочи събеседникът.
Съвсем очакавано инвеститорите се разочароваха от метавселенета на компанията-майка на Facebook Meta и акциите се сринаха с близо 25% след отчитането на печалбата, коментира още Попович. Метавселенета е пътят, на който компанията е заложила, и вероятно се е подготвила да бъде на загуба от това понне две-три години. В момента тече процес на коригиране на грешките и подобряване на продукта, но лошата графика и аватарите без крака за момента не помагат за задържането на потребители във виртуалните светове, допълни той.
В условията на наближаваща рецесия може да се очакват нови иновационни решения от технолгиите и дигиталния маркетинг, коменитра Попович. "Маркетингът се превръща не толкова в "бърза храна" - търсят се дългосрочни, устойчиви решения."
Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни