Главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел се опитва да обедини служителите на фона 48-процентния спад на цената на акциите тази година. Във вътрешно писмо до работниците той пише, че компанията е на път да регистрира рекордни годишни приходи и ще продължи да развива добавената реалност, пише Bloomberg.
„Може би се чудите защо с целия напредък, който постигнахме в нашия бизнес през последната година, представянето на нашите акции изостава от общия пазар“, пише Шпигел в писмото от вторник. „Отговорът е прост: нашият рекламен бизнес расте по-бавно от нашите конкуренти“, посочва той.
Snap, която е известна със своето приложение за изчезващи снимки Snapchat, се конкурира с Instagram на Meta Platforms и TikTok на ByteDance, които са популярни сред младите хора и имат по-големи рекламни бизнеси. Акциите на Meta повишиха стойността си с 45% тази година.
Snap прави промени по рекламния си бизнес, за да се фокусира повече върху рекламите с директен отговор, които карат потребителите да предприемат специфични действия, като да свалят приложение или да купят продукт. Традиционно компанията се фокусираше повече върху кампании за разпознаваемост на марката, които са по-евтини за поддръжка, но и не толкова доходоносни. В процеса на изграждане на своите рекламни технологии, приходите от продажби на социалната мрежа се понижиха през няколко тримесечия на 2023 г., преди да се върнат към растежа в края на миналата година. Приходите на Snap от рекламите с директен отговор са нараснали с 16% през второто тримесечие, заяви Шпигел на служителите.
Главният изпълнителен директор каза още, че компанията експериментира с два нови формата, които ще показват реклами в кутията с входящи съобщения и в картографската опция. Това е първият път, в който Snap добавя начин за монетизиране на популярната си картографска функция, която позволява на потребителите да виждат местоположението на приятелите си в реално време.
Очаква се Snap да генерира 5,35 млрд. долара приходи тази година, което е с 16% повече спрямо година по-рано, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Компанията също така ще продължи да инвестира сериозно в технологии за добавена реалност и умни очила. По-рано тази година за първи път Snap започна да прогнозира разходите, свързани с инфраструктурата, което включва средства за поддръжка на машинно обучение, добавена реалност и изкуствен интелект.
„За разлика от дигиталната реклама, където късно навлязохме на пазара с утвърдени, мащабни играчи, ние сме лидер на пазара на този нов тип очила и в разработването на нашата платформа за добавена реалност“, пише Шпигел.
Snap пусна първите си умни очила още през 2016 г. Очилата, които могат да записват видео и се казват Spectacle, станаха популярни с шарените си рамки и с това, че се продаваха във вендинг машини. Но компанията продаде само 220 хил. бройки, а по-късно отписа 50 млрд. долара от стойността на хардуерния си бизнес. Очаква се Snap да представи нов чифт умни очила с добавена реалност по време на годишно партньорско събитие този месец. Конкурентният гигант Meta също планира да предложи нови очила.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“