Snap надмина леко прогнозите на анализаторите за приходите си за първото тримесечие, но отказа да даде прогноза за приходите си от продажби за настоящия период, посочвайки, че се бори с макроикономическите предизвикателства, които влияят върху рекламния ѝ бизнес, пише Bloomberg.
Въпреки че приходите от продажби са продължили да растат през второто тримесечие, Snap твърди, че икономическата волатилност „може да повлияе по-широко на рекламното търсене“, което допринася за решението да не публикува прогноза.
В резултат цената на акциите на компанията се понижи с 16% по време на следборсовата търговия.
Някои рекламодатели на Snap свиват разходите си заради планираните от администрацията на Доналд Тръмп промени в правилото de minimis, което освобождава вноса от континентален Китай и Хонконг от мита, ако е на стойност под 800 долара, заяви главният финансов директор Дерек Андерсен по време на конферентен разговор с инвеститори относно отчета. Президентът Доналд Тръмп обяви, че затваря тази вратичка за китайските търговци, считано от май, и каза, че подобни освобождавания за други страни също могат да бъдат премахнати.
„Ще продължим да следим ситуацията много внимателно“, коментира Андерсен.
Приходите за тримесечието, завършило на 31 март, са 1,36 млрд. долара, което е малко над средната прогноза на анкетираните от Bloomberg анализатори за 1,35 млрд. долара.
Компанията също така сви целта си за коригираните оперативни разходи за годината, като очаква да са в диапазона от 2,56 млрд. до 2,7 млрд. долара – спад 500 млрд. долара в средата на диапазона. Това може да повлияе на наемането на кадри през останалата част от годината, тъй като приблизително две трети от годишните оперативни разходи на компанията са „разходи, свързани с персонала“, посочва Андерсен.
Общият брой на рекламодателите за тримесечието е нараснал с 60% спрямо същия период на миналата година, а рекламата с директен отговор носи 75% от рекламните приходи на Snap за тримесечието, което е рекордно висок резултат.
За първото тримесечие Snap отчете нетна загуба от 140 млн. долара, по-малко от половината на сумата, която компанията загуби година по-рано.
Абонаментният продукт на компанията, Snapchat+, вече има 15 млн. плащащи абонати, което е с 59% повече спрямо предходната година. Като цяло компанията има 900 млн. активни потребители месечно, приближавайки се до целта си от 1 млрд.
Snap е една от многото компании, които предупреждават колко е трудно да се прави бизнес на фона на продължаващата търговска война на Тръмп, по време на която администрацията наложи широко разпространени мита върху стоки от почти всички най-големи търговски партньори на САЩ.