IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Набиращият сили рекламен бизнес подкрепи резултатите на Snap

Компанията планира по-големи разходи за изкуствен интелект тази година

10:12 | 05.02.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Собственикът на Snapchat – Snap, отчете по-голямо от очакваното увеличение на приходите за четвъртото тримесечие и даде добра прогноза за настоящия отчетен период – знак, че промените в рекламния ѝ бизнес се отплащат. Цената на акциите на компанията се повиши в резултат на новините, пише Bloomberg.

Приходите от продажби са се увеличили с 14% до 1,56 млрд. долара през периода до 31 декември. Социалната мрежа очаква приходи от продажби за първото тримесечие от 1,36 млрд. долара в сравнение със средна прогноза на анализаторите за 1,33 млрд. долара.

Snap твърди, че новите ѝ рекламни формати са привлекли повече малки и средни по размер рекламодатели. Главният изпълнителен директор Евън Шпигел прекара последните няколко години в това да прави скъпи промени в рекламните операции на Snapchat, отдръпвайки се от по-широкото таргетиране на реклами към по-тясно насочени с директни подкани или призив за действие, като закупуване на продукт или изтегляне на приложение. Тези реклами са по-скъпи и изискват по-добра технология за таргетиране от компании като Snap.

Въпреки че Snap най-сетне започна да бере плодовете от тези основни промени, тримесечните резултати на компанията са непоследователни, като понякога са под прогнозите на Wall Street, а цената на акциите ѝ се понижи с повече от 30% през последната година. Късно снощи тя се повиши с над 5% по време на следборсовата търговия, след като приключи сесията в Ню Йорк на ниво от 11,60 долара.

Ръст на броя на потребителите

Базираната в Калифорния компания също така надмина очакванията на анализаторите за ръста на броя на потребителите на приложението Snapchat, след като се фокусира повече върху видео съдържанието. То вече има 453 млн. дневно активни потребители към четвъртото тримесечие. Като се изключат някои елементи, печалбата се е увеличила до 16 цента на акция през периода, което е над средната прогноза за 14 цента на акция.

Snap пусна няколко нови опции за реклама през последните няколко месеца, включително Sponsored Snaps и Promoted Places – реклами, които се появяват съответно във входящата поща на приложението и във функцията за карти. Компанията, която традиционно привлича големи рекламодатели, започна да се фокусира и върху по-малките търговци – сегмент, който е допринесъл най-много за ръста на рекламните приходи през миналата година, обяви компанията пред инвеститорите.

Snap издигна директор, който да съблюдава разрастващия се рекламен бизнес – Аджит Мохан, работил в Meta Platforms, както и като президент на Snap за Азиатско-Тихоокеанския регион, а през последните две години – като неин главен бизнес директор.

Snap инвестира значително в изкуствен интелект и технологии за машинно самообучение, за да захранва новите си продукти и услуги, да позиционира по-успешно реклами и да препоръчва по-добре видео съдържание. Компанията заяви, че планира да похарчи около 85 цента на дневен потребител всяко тримесечие за инфраструктурни услуги, свързани с тези технологии. Сумата е малко над тази от 1,5 млрд. долара, която похарчи през 2024 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:12 | 05.02.25 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още