Инвеститорите в кабелни и сателитни компании от двете страни на Океана залагат на пореден кръг от консолидация на пазара на платена телевизия, пише Financial Times.
Финансовите отчети на повечето големи кабелни оператори в САЩ и двете компании за сателитни услуги в страната показват, че натискът върху приходите им от традиционен абонамент и разходите за програми продължава да е сериозен.
Time Warner Cable например води дълга обществена битка с телевизионната компания CBS относно разходите за разпространение на програмите на CBS.
Анализатори и играчи от бранша смятат, че консолидацията е неизбежно решение. Тя би позволила на американските кабелни оператори - една индустрия, която в момента е доста фрагментирана, да инвестират в нова инфраструктура и да въведат иновативни технологии. Освен това кабелните оператори и операторите на платена телевизия ще получат и по-силни позиции в преговорите с телевизионните канали.
Том Рутледж, главен изпълнителен директор на четвъртия по големина кабелен оператор в САЩ Charter Communications, заяви неотдавна, че компанията вярва в "ползите от консолидацията, включително сериозните възможности, които предоставя тя по отношение на данъчни синергии и най-вече способността активите да се разширяват по един органичен начин с по-бързо темпо".
Грег Мафей, който оглавява Liberty Media, изрази подобно мнение. Чарли Ерген, президент на Dish Network, също заяви, че операторите на платена телевизия трябва да се консолидират, за да се противопоставят на "монополистичната" власт на телевизиите, които увеличават таксите си с темпо, надхъврлящо това на инфлацията с три до пет пъти.
Слуховете за евентуално сливане между Dish и DirecTV, двата сателитни оператора в САЩ, напоследък отново се засилиха.
"Балансът между доставчиците на съдържание и дистирбуторите е абсолютно повреден. Затова има логика в евентуалното по-нататъшно консолидиране на индустрията, за да можем да се справим с увеличението на разходите за средностатистическия потребител", заяви Майкъл Уак, който е начело на DirecTV.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
преди 12 години Така ли му викат вече на картелирането - консолидация?! Не че сигурно нямат основания за такава стъпка, но следващото нещо, което ще се случи при вече картелизиран "пазар" (и невъзможност за конкуренция) е ДЪРЖАВНА РЕГУЛАЦИЯ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар