Доскоро фалшивите новини бяха предимно негативни и политически обвързани. Борбата с тях вече минава и на фронта на позитивните. Все по-често ставаме свидетели на неверни новини, които по своята същност са носители на положителна информация. Вероятно броят им ще продължава да расте, докато хората не се научат да ги разпознават и престанат да бъдат част от тяхното разпространение.
Това каза Александър Христов, PR експерт, в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Христов посочи, че политическите последици от такива новини са ясни, но определянето на икономическите е по-сложен процес.
„Знаем какви са политическите ефекти от една невярна новина - преливане на симпатии и гласове от едно на друго място и дискредитиране. Икономическите ефекти са доста по-малко изследвани”, каза гостът.
По думите му основно фалшивите новини могат да доведат до поражения върху нечии имидж, пропуснати ползи и общо недоверие към публичната среда чрез създаване на нереални очаквания, което пък може да донесе и реални финансови загуби.
Според експерта липсата на информация дава възможността за разпространение на фалшиви новини.
„Липсата на комуникация води до бързото разпространение на неверни новини. Това е и причина хората да смятат дадена информация за фалшива - тя не съвпада с техните настоящи виждания”, каза специалистът.
Христов посочи, че разпознаването на невярната информация е по-лесно като процес за компаниите, отколкото борбата с подобен тип новини. По-малкият брой на корпоративни фалшиви новини от политическите той отдаде на повишеното качество при обмена на информация в корпоративния сектор.
„Не е необходимо фалшивите новини да се търсят. Те много бързо стават ясни и се виждат. Идентификацията им е изключително лесна. Борбата не дотам. Фалшивите новини в корпоративния свят са много по-малко от тези в политиката. Причина за това е умението на компаниите да общуват много по-добре, отколкото институциите”, облясни той.
Според госта регулацията на разпространението на новините в социалните мрежи е трудно изпълнима, тъй като информацията там се предава основно чрез личните профили на потребителите.
„Начините за предотвратяване на разпространението на неверни новини в социалните медии са да бъдат търсени и санкционирани източниците, а не разпространителите, както и да има повишени нива на прозрачността по отношение на собствеността на медиите“.
Още от разговора вижте във видеото.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски