IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

10 прогнози за медийната индустрия през 2019 г.

Повече сливания и придобивания в медиите и още по-ожесточена битка в стрийминга прогнозират от TechCrunch

17:01 | 02.01.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Pixabay</p>

Снимка: Pixabay

Повече инвестиции в добавена реалност

Гигантите Apple, Google, Facebook, както и медийните конгломерати с по-големи капитали увеличават иначе сериозните си инвестиции в нови технологии и за ускоряване използването на добавена реалност. Златната треска по добавената реалност означава продължаващ растеж на свързаните с това носими устройства и очила за добавена реалност. Инвеститорите от цял свят продължават да влагат средства в тази сфера, за да засилят разработката на нови преживявания, включително такива, свързани с разказването на истории. Те пък ще влязат в новите платформи. Ето защо се очакват значителни инвестиции в съдържание, тъй като възможностите в тази област изглеждат огромни. Новото поколение 5G мрежи ще помогне за всичко това.

Засилване на ролята на 5G мрежите

Пускането на 5G мрежите носи обещание за медийната и технологичната индустрия и ще започне да трансфомира нашите медийни преживявания, както и развлеченията, а това значи и цялата екосистема, свързана с тях. Технологиите, които ще бъдат ключови тук, са добавената и виртуалната реалност, както и електронните спортове. 5G ще насърчи и гледането на по-качествено видео на мобилните телефони.

Офлайн е новото онлайн

Събитията и забавленията на живо, които имат потенциала да променят индустрията, намират все по-голямо място в мултиплатформените стратегии за Media 2.0 на компаниите, засилвайки ангажираността към брандовете и възможностите за монетизация. Очаквайте обаче повече повече значителни експерименти в „офлайн“ преживявания, инициативи, сливания и придобивания, както при традиционните, така и при технологичните медийни компании, пише още TechCrunch. Можем да го наречем „Ефектът Amazon”, тъй като все повече играчки започват да следват стъпките ѝ. Припомняме, че след години онлайн доминация, компанията заложи на физически магазини, придобивайки Whole Foods. Netflix също направи офлайн стъпки през 2018 г. Тя обяви, че ще започне да пуска филмите си в традиционните кина.

Продължава ефектът от #MeToo

Движението #MeToo продължава да трансформира както старите, така и новите медии. Нови лица ще инвестират в индустрията в ново съдържание, предлагайки нови и най-вече различни истории, трансформирайки нашите преживявания. Разкритията за нарушения и злоупотреби не са приключили. Но част от старите играчи си отидоха. В индустрията навлизат все повече нови лица, които разбират от технологии и са изправени пред важни решения. Те могат да променят правилата на играта по отношение на това „какво“ и „как“ преживяваме като развлечения. #MeToo успя да направи известна чистка на медийната индустрия, поставяйки основи за малко по-различни медии.

Заплахите остават

Фалшивите новини, измамите и пробивите в сигурността продължават да се увеличават, както и притесненията на компаниите за „сигурността на брандовете“. Тези негативни сили, които изглежда не могат да бъдат спрени, продължават да увеличават натиска върху зависещите от реклами платформи. Намираме се в центъра на война с хакерите и атаки, каквито досега не сме виждали. Тази реалност на „добрите срещу лошите“ със сигурност ще остане през 2019 г. и ще увеличи инвестициите на медийните организации в мерки за сигурност и опазване на данните, както и в PR.

Възход на блокчейна

Блокчейн технологията и подхранваните от криптовалутите инвестиции и експерименти продължават възхода си. И все пак те все още могат да разгърнат малка част от потенциала си в света на медиите и развлеченията.... засега. Ранните лидери в блокчейна са нерационално свръхнадценени, което винаги се случва на един зараждащ се пазар. Но гласът на блокчейна ще се чува все повече и в медийната сфера. Тази технология предлага нови възможности за трансформиране на силите в индустрията. Тя предлага нови начини за монетизация на съдържанието чрез микроплащания и директна дистрибуция от създателя до потребителя, което ще остави на заден план посредниците. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още