Британският вестник Guardian повече няма да приема реклами от петролни и газови компании. С това тя се превърна в първата новинарска организация в света, която отказва да приема пари от компании, които се занимават с изкопаеми горива, пише изданието.
Ходът, който следва усилията за намаляване на въглеродния отпечатък на компанията и да засили отразяването на спешността от мерки за реакция на климатичните промени, бяха обявени днес и влизат в сила веднага.
Забраната ще бъде приложена за всяка компания, която е свързана с добива на фосилни горива, включително много от най-големите замърсители в света.
„Решението ни е базирано на продължаващите десетилетия усилия от мнозина в тази индустрия да попречат на смислените климатични действия от правителствата по света“, посочиха в общо изявление главният изпълнителен директор на компанията Ана Бейтсън и главния финансов директор Хамиш Никлин.
Те твърдят, че отговарянето на глобалното затопляне е „най-важното предизвикателство в наше време“.
Природозащитни групи отдавна твърдят, че енергийните компании използват скъпи рекламни кампании, за да „изчистват“ имиджа на дейностите си, като плащат да се акцентира върху сравнително малки инвестиции във възобновяема енергия, докато продължават да генерират по-голяма част от приходите си от добива на фосилни горива.
Въпреки призивите медиите да се откажат от подобни реклами, досега само няколко малки издания залагат на този подход.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм