Verizon Communications проучва възможността за продажба на активите ѝ, включващи части от Yahoo и AOL. Това се случва в момент, в който телекомуникационният гигант иска да излезе от скъпите си и неуспешни начинания в областта на дигиталните медии, пише Wall Street Journal.
Процесът по продажба, който включва компанията за дялово инвестиране Apollo Global Management, може да доведе до сделка на стойност от 4 до 5 млрд. долара, твърдят източници, запознати с въпроса. Други детайли не са известни на този етап.
Verizon похарчи милиарди долари за създаването на портфолио от някога доминиращи уебсайтове. През 2015 г. тя придоби AOL, а през 2017 г. – Yahoo, като плати повече от 9 млрд. долара, за да купи двете компании.
Verizon, най-големият телеком в Съединените щати по брой абонати, взе сайтовете с намерението да възроди брандовете, които бяха загубили трафика, който привличаха в добрите си дни.
През 2017 г. тя преструктурира бизнеса си под ръководството на бившия главен изпълнителен директор на AOL Тим Армстронг и сигнализира, че има намерение да се конкурира с гиганти в сферата на дигиталната реклама като Google и Facebook.
Yahoo и AOL, родени по време на ерата на настолните компютри и dial-up интернета, успяха да привлекат повече рекламни приходи, но не успяха да достигнат до по-голяма аудитория, защото тя прехвърли вниманието си към мобилните приложения.
Бизнесът с дигитални медии не успя да постигне целта си от 10 млрд. долара годишни приходи до 2020 г., а през 2018 г. Verizon отписна 4,5 млрд. долара от неговата стойност. Телекомът съкрати служители в това звено, а през ноември сключи сделка за продажба на HuffPost на BuzzFeed. Този ход следваше продажбата на Tumblr през 2019 г.
Бизнесът, който включва Yahoo Finance и Yahoo Mail, както и новинарски сайтове като TechCrunch и Engadget, генерира 7 млрд. долара приходи през 2020 г., или с 5,6% по-малко спрямо предходната година. Спадът се дължи на рязкото оттегляне на реклами през първите месеци от коронавирусната пандемия. Бизнесът пое отново нагоре през второто полугодие, а подразделението записа две поредни тримесечия на двуцифрен растеж.
Въпреки този възход, напоследък Verizon се фокусира повече върху партньорствата си с видео стрийминг услуги като Disney+ и Hulu, които могат да се комбинират с нейните мобилни планове и с тези за домашен интернет.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни