Китайските власти възнамеряват да либерализира интернет достъпа в новата зона за свободна търговия в Шанхай, където потребителите ще имат възможността да ползват иначе забранени в страната сайтове, като Facebook, Twitter и New York Times, съобщи днес излизащият в Хонконг South China Morning Post.
„За да приветстваме чуждестранните компании да инвестират, а чужденците - да живеят и работят щастливо в свободната търговска зона, трябва да мислим как да ги накараме да се чувстват като у дома си“, твърди правителствен служител, пожелал анонимност.
„Ако нямат достъп до Facebook или не могат да четат The New York Times, ще започнат да си задават въпроса – кое ѝ е специалното на тази зона“, коментира още той.
Зоната, която се счита за тестово поле за ред нови икономически политики на Пекин, ще приветства и оферти от чужди телекомуникационни компании, за да се гарантира интернет достъпът. Бързото изграждане на зоната, ширната се на над 29 кв.км. в Източен Шанхай, се смята за важна стъпка в икономическата либерализация на страната.
Същевременно стана ясно, че Alibaba Group Holding Ltd., най-голямата компания за електронна търговия в Китай, започва да предлага приложение за чат в реално време в опит да се противопостави на конкурентната услуга WeChat на Tencent Holdings Ltd.
Новото приложение, наречено Laiwang, дава възможност на потребителите да формират групов чат с до 500 участници и да поделят карти, видео и стикери, става ясно от информация на Alizila, уебсайт, опериран от Alibaba. Услугата вече има 1 млн. съществуващи потребители, но иска да увеличи броя им до 100 млн., предава Bloomberg.
Laiwang разполага с настройки за поверителност на снимки и функция „Изтрий след прочитане", която изтрива съобщенията, след като получателят ги е прочел, пише още в материала на Alizila.
Конкуренцията между Alibaba и Tencent се случва в период, за който се предвижда, че доставките на смартфони в Китай ще достигнат 450 млн. броя през идната година, след като през тази в страната бъдат продадени 360 млн. броя смартфони, по данни на International Data Corp. Над 84% от китайските интернет потребители редовно използват услуги за незабавни съобщения, правейки ги най-използваните онлайн приложения в страната, показват данни на Bloomberg.
„Alibaba иска да печели от възможно най-много точки на достъп за потребителите", казва Алекс Уан, анализатор в базираната в Пекин консултантска група IResearch. „Tencent има съществуващо предимство с WeChat и много потребители. В този смисъл конкуренцията тук би била истинско предизвикателство за Alibaba".
Услугата за мигновени съобщения на Tencent QQ има 818 млн. активни потребители месечно в края на юни, а WeChat, известна като Weixin в Китай, има 236 млн. потребители. Акциите на Tencent паднаха с 0,2 на сто до 409,20 хонконгски долара в края на сесията вчера.
Още за услугата на Alibaba вижте във видео материала!


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка