Услугата за съобщения за смартфони WhatsApp не иска да се финансира в дългосрочен план чрез реклама. "Имахме от началото усещането, че ние не искаме да вкараме реклама на толкова лично устройство като смартфон", каза съоснователят Ян Кум в понеделник на иновационната конференция DLD в Мюнхен.
Whatsapp първоначално се финансира чрез цена за покупката на приложението, а сега - с годишен абонамент от по един долар.
Предвид силното разпространение и сега компанията успява да набере достатъчно капитал – услугата има 430 млн. потребители. На ден се пращат по 18 млрд. новини, като с това Whatsapp вече е достигнала обема на класическите SMS услуги. „Нашата цел е да сме на всеки смартфон по света“, заяви Кум.
„Ние не събираме информация за нашите потребители“, подчерта Кум по отношение на интернет мониторинга. Той е израснал в Съветския съюз, преди семейството му да дойде в САЩ в началото на 90-те години и „не може да си спомни времето, когато стените са имали уши“. „Нашата философия е да знаем възможно най-малко за нашите потребители". Комуникацията между смартфоните на потребителите и сървърите на WhatsApp протича кодирано.
Компанията ще се фокусира върху основната функция на една платформа за съобщения, обяви Кум. „Печалбата на пари първоначално няма да е на фокус. Ние все още растем“. Сега на дневен ред е да се предложи една стабилна услуга на клиентите въпреки бързо развиващата се клиентска база.


Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0