IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Whatsapp се лишава от реклама

Съоснователят Ян Кум иска да вкара услугата във всеки смартфон

10:29 | 21.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Whatsapp се лишава от реклама

Услугата за съобщения за смартфони WhatsApp не иска да се финансира в дългосрочен план чрез реклама. "Имахме от началото усещането, че ние не искаме да вкараме реклама на толкова лично устройство като смартфон", каза съоснователят Ян Кум в понеделник на иновационната конференция DLD в Мюнхен.

Whatsapp първоначално се финансира чрез цена за покупката на приложението, а сега - с годишен абонамент от по един долар.

Предвид силното разпространение и сега компанията успява да набере достатъчно капитал – услугата има 430 млн. потребители. На ден се пращат по 18 млрд. новини, като с това Whatsapp вече е достигнала обема на класическите SMS услуги. „Нашата цел е да сме на всеки смартфон по света“, заяви Кум.  

„Ние не събираме информация за нашите потребители“, подчерта Кум по отношение на интернет мониторинга. Той е израснал в Съветския съюз, преди семейството му да дойде в САЩ в началото на 90-те години и „не може да си спомни времето, когато стените са имали уши“. „Нашата философия е да знаем възможно най-малко за нашите потребители".  Комуникацията между смартфоните на потребителите и сървърите на WhatsApp протича кодирано.

Компанията ще се фокусира върху основната функция на една платформа за съобщения, обяви Кум. „Печалбата на пари първоначално няма да е на фокус. Ние все още растем“. Сега на дневен ред е да се предложи една стабилна услуга на клиентите въпреки бързо развиващата се клиентска база. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:12 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още