Феликс Килберг не се представя особено убедително за мегазвезда. Привидно скромният швед избягва светлината на прожекторите, не разполага с антураж и се притеснява от успеха.
Но пред уебкамера Килберг се превръща в PewDiePie, най-голямата звезда на YouTube. Той е изградил база от 27 млн. абонати, използвайки нестандартен подход за играене на видеоигри и такива за мобилни телефони.
Неговите клипове не предлагат стандартни ревюта на игри. Pewds, както често е наричан, просто играе и позволява на своята аудитория, състояща се предимно от тийнейджъри, да надникне в неговото преживяване и да чуе произволните му коментари, наблюдавайки странното му поведение. Той прави физиономии, крещи, псува, пее и прави необичайни движения, за да изразява чувствата си.
24-годишният Килбърг, който създава профила си PewDiePie преди пет години, е превърнал името си в марка, която се равнява на 4 млн. рекламни продажби годишно, повече от които генерират чиста печалба.
През декември 2012 г. PewDiePie подписа договор с медийната компания Maker Studios, която произвежда онлайн съдържание. Тя смята PewDiePie за своята най-важна личност. Maker Studios пък беше купена от Walt Disney по-рано тази година в сделка за близо 1 млрд. долара.
Последователите на PewDiePie са толкова много, че дори игрите, които той критикува, получават достатъчно внимание от потребителите, пише Wall Street Journal.
По-рано тази година той направи клип, наречен „Flappy Bird – Don't Play This Game”, в който отправя ругатни към виртуалното пате, което се опитва да преведе през редица препятствия. По това време приложението, наречено „Flappy Bird", не е особено известно, но след клипа на Килбърг милиони хора по света го свалят на мобилните си устройства. Така младият мъж помага за популяризирането на „Flappy Bird”, а виетнамският разработчик на играта се превръща от никому неизвестен в световна сензация.
Без да го прави нарочно, Килбърг помага за оформянето на игралната индустрия.
“Готино е да имаш такова влияние, но в същото време е и малко страшно“, посочва той в едно от редките си интервюта. Килбърг редовно отказва предложенията на медиите, оправдавайки се с натоварения си график, който включва публикуването на няколко клипа на ден, в които показва как играе игри в апартамента си в Лондон.
Докато той трупа последователи в YouTube, неговият успех отразява ясно тенденцията все повече хора да гледат видеоклипове, в които други хора играят видеоигри.
Сред колегите му е и Йордан Марън, 22-годишен американец, познат във виртуалното пространство като Capitain Sparklez. До момента той е привлякъл 7,5 млн. абонати с видеоклипове, свързани с играта Minecraft.
“За разлика от многото професионално създадени шоу програми, мисля, че съм създал много по-близък контакт с моите зрители, разбивайки бариерата между зрителя и това, което стои зад екрана“, посочва Килбърг.
В същото време YouTube играе все по-съществена роля за геймърите. Миналата седмица Sony обяви актуализацията на PlayStation 4, като включва интегрирането на онлайн видео услугата в конзолата. По този начин клиповете, направени по време на игра, могат лесно да бъдат споделени.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна