Най-големият видеопортал в света YouTube обмисля да въведе такса, чрез която потребителите да се освободят от рекламите на сайта, предава AFP.
Компанията, която е собственост на Google, е започнала вече да влиза в контакт с видеопродуценти, за да ги информира за новия начин на дистрибуция, съобщават за агенцията запознати с плановете източници. Още преди няколко месеца изпълнителният директор на компанията Сюзън Войчички заяви в рамките на конференцията Recode, че може да си представи подобен модел.
Засега не е ясно откога ще бъде въведен платеният модел и колко ще струва удоволствието за свободното гледане на клиповете. Говорител на компанията отказва да потвърди информацията, но пояснява, че тя винаги е искала да даде възможност за избор на своите потребители как да се наслаждават на съдържанието на сайта.
В момента сайтът предлага различни рекламни формати. По-разпространени са два вида - TrueView in-stream и TrueView in-display. In-stream е реклама, която се зарежда, преди да започне видеосъдържанието, което потребителят иска да гледа, и може да бъде пропусната след 5-ата секунда чрез бутон. При In-display рекламата става дума за умалено изображение до съдържанието, което потребителят вижда, или при търсене на точно определени ключови думи.
Самата Google не дава отделни данни за финансовото състояние на YouTube. По данни на пазарните изследователи на eMarketer през миналата година приходите са били в размер на 5,6 млрд. долара.
От миналата година платформата позволява купуване на реклама от България, а наскоро бяха оповестени данни от страната, според които от местния пазар видеопорталът е събрал около 3,3 млн. лева през миналата година.
Порталът предложи за първи път платени канали през май 2013 г. а през ноември същата година оферира и абонаментни планове за музикалната си платформа Music Key. Според анализатори това значи, че компанията залага в стратегията си и ползването на платено съдържание.
През 2013 г. висшият мениджмънт на Google е обсъждал предлагането на абонаментна услуга, наречена Google One, която да комбинира различните услуги, предлагани от фирмата, включително YouTube и съхранението на данни, твърдят двама души, запознати с обсъжданията. Според тях обаче проектът не е стигнал много далеч.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка