IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Д. Радуков: Uber "внася" конкуренция на пазара, не я ограничава

Плащанията на пътуванията се извършват онлайн и това допълнително осветлява сектора, смятат от компанията

10:45 | 17.07.15 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: <em>Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

На всеки пазар, на който присъства, Uber “внася“ допълнително конкуренция, а не я ограничава, заяви пред БНР генералният мениджър на Uber България Димитър Радуков. Допълнителната конкуренция означава по-ниски цени и по-високо качество на услугата, каза още той. 

По тази причина и компанията смята да обжалва санкцията от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която според Радкуков е без прецедент в Европа. Припомняме, че с решение на КЗК Uber беше санкционирана с 200 хил. лева. Причината е, че компанията извършва таксиметрови превози, но заобикаля данъчното законодателство, не плаща лицензи и не дава отчет за приходите си. По този начин тя създавала неконкурентна среда на пазара.

„В редица европейски държави, включително Германия, Франция, Италия, Норвегия, Дания и Финландия, еквиваленти на КЗК са се изказали положително за Uber”, каза Радуков. 

Той посочи още, че в своето решение регулаторът неправилно обявява компанията за таксиметров превозвач. Uber обаче е платформа, която свързва търсещите и предлагащите превоз. Плащанията се извършват онлайн, което внася допълнително „осветляване“ в сектор, за „който винаги е имало съмнения за занижени данъчни постъпления“, категоричен е той.

Uber България обжалва решение на КЗК пред Върховния административен съд и очаква определението да отпадне, уточни мениджърът на компанията. 

Същевременно Радуков отхвърли твърденията, че разходите на компанията са по-ниски от тези на обикновените таксиметрови фирми, защото не изпълняват редица регулаторни изисквания за сигурност.

„Ние извършваме изключително задълбочени проверки на шофьорите, които желаят да се присъединят към платформата. Това включва свидетелство за съдимост, справка от КАТ, изисквания към автомобила, валидна „Гражданска отговорност“, технически преглед, възрастта на автомобила да е до 10 години“, посочи Радуков и допълни, че всяко пътуване се проследява през GPS-система и във всеки един момент се знае кой и къде пътува.

Пътниците, ползващи услугата на Uber, са регистрирани не само с телефона си, но и с банковата си карта, а от друга страна шофьорите са регистрирани с мобилния си телефон, шофьорската си книжка, данните за автомобила си и банковата си сметка.

„Неизвестността кой с кого пътува е изцяло премахната“, заяви още той.

Автомобилите са по-нови и с по-малък пробег, а за да се свържат с платформата трябва да са преминали годишен технически преглед, обясни Радуков по отношение на сигурността на автомобилите. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 3 rate down comment 1
vstoykov
преди 8 години
А шофьорите, които са *потребители* на Uber (потребители на Uber са също и *пътниците*) имат ли всичките необходими бумаги, изисквани от законодателството на Абусрдистан, които са необходими за да могат легално да извършват превоз на пътници срещу заплащане?Ако нямат - отговорността е на самите нарушители (шофьорите возещи пътници без да са преминали през всички бюрократични обръчи), а не на доставчика на услугата "мобилно приложение" Uber.В момента легалните шофьори на таксита спокойно могат да се възползват от услугите на Uber. Защо не го правят? Някои от тях вероятно го правят.Някой има ли наблюдения колко от колите, ползващи платформата Uber са жълти и с всички необходими бумаги, изисквани от закона за да могат да превозват пътници срещу заплащане?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 0
lareman
преди 8 години
Ползвам само УБЕР и съм супер доволен-прозрачно,бързо и комфортно! Няма как да се върна към жълтите коруби повече.Неможете да спрете прогреса!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 1
pekotata
преди 8 години
Внася всичко друго, освен нелоялна конкуренция.Внася прозрачност в отношенията, внася данъци, внася доста напредничав начин за оползотворяване на ресурсите на обществото, позволява крайния клиент да има влияние върху предлаганата му услуга.И естествено не харесва на статуквото - жълта миризлива кола, гроб тревясъл на милиони километри.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 17 rate down comment 0
toto
преди 8 години
Хубавото е че прогреса не може да бъде спрян! дърпат юбер че не плащал лицензи, ама си плаща всички данъци! И контрола е непрекъснат а не два пъти в годината. И застраховка на пътниците има - казва се гражданска отговорност :) изобщо не знам дали някой може да ги спре. Сайтове за споделено пътуване колкото искаш! И тях ли ще сперете? ХА ха! просто юбер се опитва да играе на светло а това много дразни свикналите на подкупи държавни мижитурки!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 16 rate down comment 1
toto
преди 8 години
Хубавото е че прогреса не може да бъде спрян! дърпат юбер че не плащал лицензи, ама си плаща всички данъци! И контрола е непрекъснат а не два пъти в годината. И застраховка на пътниците има - казва се гражданска отговорност :) изобщо не знам дали някой може да ги спре. Сайтове за споделено пътуване колкото искаш! И тях ли ще сперете? ХА ха! просто юбер се опитва да играе на светло а това много дразни свикналите на подкупи държавни мижитурки!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 15
mick
преди 8 години
Убер внася НЕЛОЯЛНА конкуренция на пазара. Не плаща лицензи, не плаща застраховки на пътниците.. Всъщност какви активи има Убер? Освен едно мобилно приложение?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още