IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

YouTube подава ръка на рекламодателите

Компанията ще позволи на фирмите да виждат каква част от рекламите им в платформата са видими за потребителите

17:28 | 07.09.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

YouTube ще позволи на компаниите да проверяват самостоятелно каква част от рекламите, които публикуват във видео платформата, могат да бъдат видени от потребителите, пише Financial Times.

Този ход представлява отговор на оплакванията на рекламодатели като Unilever и Kellogg's, които стават все по-загрижени, че харчат пари за реклами, които не са видими.

Има много причини защо една реклама може да не се показва, като например, когато се зарежда в част от уебстраница, която не се показва на екрана на потребителя. В други случаи зрителят може да придвижи страницата надолу, така че да избегне рекламата, преди да има шанса да я види, или да минимизира браузъра, докато рекламата върви.

Твърди се, че американската компания за храни Kellogg's е спряла да плаща за реклама в YouTube тази година, защото не е успяла да установи каква част от рекламите ѝ имат шанса да бъдат видени.

Но според източници, запознати с плановете на YouTube, компанията, която е собственост на Google, наскоро се е предала на натиска от рекламодателите да осигури по-голяма прозрачност на тези процеси.

YouTube планира да позволи на трета страна достъп до данни за позицията и контекста на показването на реклами в сайта, коментират източниците.

Очаква се всичко това да се случи до края на годината и има шансовете да привлече интереса на добре познати компании за проверка на съдържанието като ComScore, Double Verify и Integral Ad Science.

Google вече предлага система за измерване, наречена Active View, която тества дали рекламите са видими. През май компанията публикува проучване за „видимостта“ в нейните рекламни мрежи, включително DoubleClick и YouTube. То разкри, че средната видимост на видео рекламите в мрежата е 54%, което означава, че само половината от рекламите могат да бъдат видени, докато в YouTube тя е 91%.

Една видео реклама се смята за „видима“, когато поне половината от пикселите се виждат на екрана за минимум две секунди според стандартите на Media Rating Council и Interactive Advertising Bureau.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:00 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още