IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българите са похарчили 1,7 млрд. евро с карти Visa през миналата година

Средната стойност на трансакция в страната с такива карти е в размер на 38,2 евро

11:16 | 17.03.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Иновации

През 2015 г. фокусът на Visa е бил върху създаването на нов подход към иновациите и преструктурирането на начина на работа, така че компанията да носи по-голяма стойност на своите партньори и клиенти, разкри Антипоф. Създаден е хъб за иновации в Лондон, който се занимава с разработката на нови решения в сферата на разплащанията, нови системи и начини за използване на инфраструктурата, допълни той.

В резултат от всичко това Visa е започнала работа с британски дизайнер, с когото е създала безконтактен пръстен, като иновативен начин за пазаруване. Освен това работи с компания, ползваща технология за разпознаване на пръстови отпечатъци.

„Разплащанията са магнит за иновациите и конкуренцията“, категоричен е Антипоф. Според него мобилните технологии променят всичко, а това ясно личи от интереса на големите технологични гиганти, които показват явен интерес към разплащанията. Според него причината за този интерес до голяма степен се дължи на факта, че потребителите днес са по-склонни да експериментират, плащайки за Spotify и Uber например или извършвайки безконтактни плащания в градския транспорт.

„Все още има области, в които кешовите разплащания преобладават, но това означава, че имаме голяма възможност за растеж в областта на дигиталните разплащания в България“, коментира Антипоф. По думите му потребителите вече са готови да ползват повече канали за разплащане, а търговците на дребно се фокусират именно върху това.

Според Антипоф Европа винаги задава темпото на промените и се радва на ускорен ръст на електронната търговия, като важен играч в задаването на иновациите.

Планове за 2016 г.

През 2016 г. Visa ще работи повече за увеличаване на дигиталните разплащания, като фокусът ще падне върху секторите, които формират навици. За целта компанията ще работи директно с търговците и ще се стреми към разширяване на приемането на карти Visa в нови сектори.

Сред планираните стъпки е развитието на дигиталната екосистема и позиционирането на фирмата като лидер в иновативните разплащания. Фокусът ще падне и върху бизнес картите и върху издигането на ролята на дигиталните разплащания като ефективно средство за борба със сивата икономика и избягването на данъци.

През третото фискално тримесечие на 2016 г. се очаква да приключи придобиването на Visa Европа от Visa Inc. и създаването на единна глобална компания. Сделката е обект на регулаторни одобрения.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още