Платформата за споделено ползване на автомобили CarAmigo, която е достъпна в България и има офис в София от няколко месеца, ще стартира оперативната си дейност в страната до месец.
„В България в момента сме във фаза на предстоящо стартиране, тоест подготвяме колите в платформа, а до месец те ще са достъпни за наематели“. Това заяви съоснователят на стартиралата най-напред в Белгия CarAmigo Тим Гюбел в предаването „Бизнес старт“ с Йоанна Николова по Bloomberg TV Bulgaria.
„Ние не сме конкуренция на таксиметровите шофьори, защото времетрайността на услугата е съвсем различна“, допълни той.
С помощта на стартъпа, създаден в Белгия от международен екип - белгийци, французи и българи, е с негова помощ всички, които не използват автомобила си толкова често, или имат повече от един, като другите са излишни, да могат да го отдават под наем на други лица.
„Нашата фирма предоставя услугата с каско застраховка, както и проверяваме профилите на всичките участници“, добави Гюбел.
„Услугата не позволява да се правят пари, а ви помага да възвърнете разходите по колата“, твърди съоснователят на CarAmigo. „Oт тази гледна точна поне в Белгия на това не се гледа като на приход, върху който трябва да се плаща данък“, допълни той.
„Тук първоначалното набиране на коли премина учудващо по-бързо отколкото в Белгия и към момента имаме към 200 автомобила“, поясни предприемачът.
Според него цената на CarAmigo е с между 30-60% по-евтина от средната цена на подобни автомобили в традиционните rent a car дружества. Също така в CarAmigo има по голямо разнообразие на коли и по-голяма достъпност.
Компанията зад CarAmigo е основаната през декември 2013 г. в Белгия Sharonomy SA. Там платформата има над 550 регистрирани автомобили, ползващите се от над 5 хил. потребители.
Концепцията ѝ се базира на т. нар. „икономика на споделянето“ или споделеното потребление - икономически модел, базиран на един прост принцип: малко използвано или имущество, което по принцип не се ползва, да може да има оптимизирана употреба. То може да бъде споделяно, разменяно, продавано или отдавано под наем, като така акцентът пада върху използването, а не на притежанието. С това концепцията се противопоставя на принципите на консуматорското общество с прекомерното наблягане на собствеността.
Терминът "икономика на споделянето" става популярен през 2010 г. благодарение на книгата „Каквото е мое, е и твое", чиито автор е Рейчъл Ботсман, наричана „женския Папа на икономиката на споделянето“.
Но възходът на тази концепция за потребление стартира със споделянето на апартаменти, предлагани от фирми като Airbnb или Guestoguest, които имат невероятен успех. В последствие се появяват платформи за споделяне на пътувания, такива като Blablacar, Djump или Uber. От няколко години на подобен принцип за споделяне на автомобили между частни лица се появиха и други фирми, първоначално във Франция и Холандия, които имат завиден бизнес успех.
Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria:


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
преди 9 години Поредните тарикати дето си мислят че могат да печелят без да плащат данъци щото бизнесмоделът им бил споделенИ от къде се появиха тези филантропи дето безвъзмедно ще си предоставят колата на *** и на пульо и кой ще им плаща глобите за превишена скорост и червени светофари които ще дойдат след месециРеално нито един нормален човек няма да си предостави колата - Просто някои фирми ще се опитат да правят бизнес без да плащат данъци отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това, че лицата не реализират действителна печалба не е пречка пред данъчното облагане.Който иска да не плаща данък когато не е на печалба следва да си регистрира фирма и чрез нея да извършва дейността си на загуба.Сигурен съм, че държавата ще намери начин да противодейства на този бизнес модел. Достатъчно е да изисква данъчно-осигурително облагане върху приходите от отдаване под наем на автомобилите и да налага глоби на тези, които не плащат данъци и осигуровки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар