IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Yahoo окончателно обърна гръб на Китай

Това е втората добре известна американска технологична фирма, която свива операциите си в страната за под месец след LinkedIn

21:28 | 02.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Миграцията на последните американски онлайн услуги от Китай продължава. Сега и уеб пионерът Yahoo обяви, че услугите му вече няма да бъдат достъпни от континентален Китай. Компанията цитира като причина за решението си нарастващите бизнес и правни предизвикателства в изявление, добавяйки: „Yahoo продължава да се застъпва за правата на своите потребители и за свободен и отворен интернет. Благодарим на нашите потребители за тяхната подкрепа“.

Yahoo заяви, че е спряла да предлага услугите си от 1 ноември, превръщайки се във втората добре известна американска технологична фирма, която свива операциите си в Китай в рамките на по-малко от месец, след затварянето на сайта за социални мрежи LinkedIn на Microsoft.

„Като отчитаме все по-предизвикателната бизнес и правна среда в Китай, пакетът от услуги на Yahoo вече няма да бъде достъпен от континентален Китай от 1 ноември“, каза говорител на Yahoo, цитиран от WSJ.  Това е до голяма степен символична стъпка, тъй като най-важните предложения на Yahoo, като услугите за електронна поща, не се ползват в Китай от няколко години. Все пак оттеглянето на компанията напомня за нарастващите предизвикателства, пред които са изправени чуждестранните компании при оперирането си в Китай , включително по-строго регулиране на сигурността на данните и поверителността, геополитическо напрежение и строги правила, свързани с Covid-19.

Оттеглянето на Yahoo съвпадна с прилагането на китайския Закон за защита на личната информация, закон за поверителност, който ще ограничи събирането на данни от технологични компании, който влезе в сила на 1 ноември, въпреки че Yahoo не се позова директно на него.

Linkedin е затворен, услугите на Google вече не са налични

Microsoft затвори китайската версия на кариерната мрежа LinkedIn едва в средата на октомври. Платформата се позовава наред с други неща  на по-високи регулаторни изисквания, „предизвикателна оперативна среда“ и по-строги насоки в страната. „Въпреки че успяхме да помогнем на китайските потребители да намерят работа и икономически възможности, ние не постигнахме същия успех в по-социалните аспекти на споделянето и поддържането на информация“, се казваше в позицията на мрежата.

Linkedin излезе на пазара в Китай през 2014 г. с ограничена специална версия и се подложи на строгите ограничения, наложени от китайските власти върху онлайн платформите.

Услугите на Google не са достъпни в Китай от няколко години, а Facebook дори не бе стартиран в страната.

Онлайн платформите в Китай са задължени да предоставят на властите данни от китайски потребители при поискване, и да премахват съдържание, което е забранено в страната, като препратки към кървавото потушаване на движението за демокрация на площад Тянанмън през 1989 г. Според съобщения в американските медии властите са поискали през последните месеци от LinkedIn да прилага по-стриктно правилата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:00 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още