В документи до съда тази неделя Microsoft обяви, че заплахата на Apple да блокира компанията, която стои зад играта „Fortnite”, от инструментите за разработчици ще засегне гейминг бизнеса на Microsoft, както и други създатели на игри, предава Ройтерс.
Коментарът беше отправен в рамките на спора между Apple и Epic Games. Компанията от Купертино премахна игрите на Epic от своя магазин за приложения, след като последната наруши условията за извършване на плащания в приложенията, наложени от производителя на iPhone.
Epic твърди, че Apple е заплашила и да прекъсне достъпа ѝ до инструментите, необходими за поддръжката на „Unreal Engine” - софтуер, за който много разработчици на игри купуват лиценз, за да могат да създават по-добри графики. Microsoft твърди, че ходът ще засегне поне едно от нейните заглавия – „Forza Street”, което ползва „Unreal Engine” за версията си за iOS.
Кевин Гамил, генералният мениджър на Microsoft, отговарящ за разработката на игри, коментира, че Microsoft има „цялостен корпоративен“ лиценз за „Unreal Engine” и ходът на Apple ще засегне нея и възможността на други гейминг компании да правят игри с технология за Mac и iPhone.
„Ако Unreal Engine не може да поддържа игри за iOS или macOS, Microsoft ще бъде принудена да избере между това да изостави своите клиенти и потенциалните такива на платформите iOS и macOS или да избере различно гейминг решение, когато се подготвя за разработката на нови игри“, коментира още Гамил.
Също в документи до регулаторите Николас Пенуордън, вицепрезидентът на Epic по инженерните въпроси, коментира, че множеството потребители на „Unreal Engine” са се свързали с компанията, изразявайки притесненията си, че проектът ще бъде спрян.
Epic настоява съдът да издаде заповед, с която да спре Apple да прекрати нейните акаунти за разработчици. Apple пък твърди, че ще промени решението си, ако Epic предложи версия на „Fortnite”, която се съобразява с нейните изисквания за плащанията.
В петък компанията на Тим Кук обяви, че Epic едностранно е решила да наруши правилата, след като ги е следвала повече от десетилетие.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 5 години Tия от майкрософт "редовни" ли са изобщо? 3D игрите, които не ползват UE са доста малко, а хората, които играят игри на мак, още по-малко, тоест ще се откажеш от ~99% от пазара, за да угодиш на 1% от него? Другото което е - UE е безплатен, докато не минеш определена печалба, което помага на доста малки разработчици, да започнат, без да се притесняват за разходи свързани с енджина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар