Canva придобива стартъпа за генериране на изображения Leonardo.ai в рамките на втората си сделка за тази година. По този начин компанията ускорява навлизането си в областта на изкуствения интелект, за да се изправи срещу лидера в творческия софтуер Adobe, пише Bloomberg.
Сделката, чието финализиране е отнело около месец, позволява на Canva да интегрира моделите за генериране на видео и изображения на по-малката фирма в собствените си продукти. Това е най-бързото придобиване досега за Canva, коментира съоснователят Камерън Адамс пред Bloomberg News. Тя беше приключена само месеци след като най-големият австралийски стартъп се сдоби със софтуерния пакет Affinity, популярен сред потребителите на Mac на Apple, в рамките на сделка за няколкостотин милиона паунда. Canva не посочва каква е оценката на Leonardo.ai и Адамс отказва да разкрие подробности.
Canva, която набра средства при 26 млрд. долара оценка тази година, е един от бързо растящите разработчици на творчески софтуер и преследва пазарния лидер Adobe. CapCut – приложение за видеообработка на собственика на TikTok – ByteDance, също привлича потребителите с бърз темп.
В рамките на най-новата си сделка Canva печели екипът от 120 души на Leonardo.ai, който работи върху софтуер, за да помогне на потребителите да генерират и редактират изображения онлайн, ползвайки текстови заявки. Основаният през 2022 г. стартъп е подкрепен от инвеститора в Canva BlackBird Ventures и привлече 31 млн. долара миналата година. Потребителите използваха неговата платформа, за да създадат повече от 1 млрд. изображения през последния месец, обяви Canva.
Услугите на Leonardo.ai се присъединяват към нарастващия набор от инструменти с изкуствен интелект на Canva, с които компанията се надява да привлече някои от най-големите корпоративни клиенти на Adobe и да ускори растежа на приходите си.
Основана преди около десетилетие от Адамс, Клиф Обрехт и Мелани Пъркинс, Canva се превърна в конкурент на Adobe - дългогодишният доминиращ доставчик на софтуер за професионалисти в сферата. Adobe добави AI функции в своите продукти наскоро, но акциите ѝ понижиха стойността си с повече от 10% тази година, след като сделката за 20 млрд. долара за придобиване на Figma се провали през декември.
Инвеститорите отдавна гледат на Canva като на кандидат за публично предлагане, въпреки че компанията не е обсъждала конкретни планове за това. Наскоро тя е завършила вторична продажба на акции за 2,5 млрд. долара, обяви съоснователят и главен оперативен директор Обрехт в по-ранно интервю.
Австралийският стартъп вече обяви придобиването на осем компании, включително Affinity, стартъпа AI Kaleido.ai и доставчиците на изображения Pexels и Pixabay.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?