fallback

Surface 2 – новата надежда на Microsoft за излизане от блатото

Новите таблети на компанията имат задачата да откраднат от пазарния дял на устройствата под iOS и Android

21:46 | 23.09.13 г. 2

Новините от Microsoft Corp не спират да валят в последните месеци. Щатската компания представи два нови модела от продуктовата гама Surface като част от усилията си да постигне напредък в пазара на таблети и да се възвърне поразклатените си позиции в технологичния сектор.

По време на официалното събитие в Ню Йорк американският гигант представи моделите Surface 2 и Surface Pro 2. Надеждите пред новите устройства са да откраднат част от потребителите и бизнес клиентите на Apple Inc и таблетите, работещи под операционната система на Google Inc – Android, съобщава MarketWatch.

Моделът Surface 2 ще се предлага в две модификации – с 32GB или 64GB дисково пространство, като началната цена в САЩ ще бъде 449 долара. Surface Pro 2 пък ще се търгува от 899 долара, като минималната вътрешната памет е 64GB, а максималната – 512GB.

Новите модели ще бъде на разположение за предварителна онлайн поръчка във вторник, а във физическите магазини ще бъдат достъпни от 22 октомври.

От Microsoft съобщиха също, че новите модели от гамата Surface ще получат безплатни кредити за стационарни разговори чрез приложението Skype, както и неограничен Skype WiFi за период от една година. Освен всичко, потребителите ще разполагат и с "облачна" памет от 200GB в продължение на две години чрез услугата SkyDrive.

Представянето на новите таблети на Microsoft дойде след може би най-натовареното лято в историята на компанията. От юли технологичният гигант започна мащабна корпоративна реорганизация, след като главният изпълнителен директор Стив Балмър обяви бъдещето си оттегляне от поста. Впоследствие компанията предприе една от най-важните сделки в историята си – придобиването на подразделението за мобилни комуникации на Nokia Corp за повече от 7 млрд. долара.

Също през юли Microsoft предприе понижение на цените на таблета си Surface RT – стъпка, която бе необходима заради неудовлетворителното ниво на търсене на продукта. От компанията за анализ и проучване на пазара на информационни технологии IDC съобщиха, че доставките са били едва по 900 000 броя за първите две тримесечия от започването на продажбите на дребно.

Анализаторът от Forrester Research Сара заяви в понеделник, че новите таблети остават "един от стратегическите стълбовете на Microsoft", въпреки че продуктите няма незабавно да се превърнат в бестселър на компанията.

"Microsoft не се отказва. Компанията направи необходимите подобрения в хардуера, за да се хареса на бизнеса и потребителите", посочи Епс, позовавайки се на потребителските нагласи спрямо предходните модели от продуктовата гама.

Снимки от представянето вижте в галерията!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:51 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още