Китайският технологичен концерн Lenovo иска да пренесе успеха си, който постигна в бизнеса с персонални компютри, и в сферата на смартфоните и таблетите. При това, за по-сериозното навлизане на пазара на смартфони в Европа компанията разчита изключително много на България, стана ясно от думите на вицепрезидента на Lenovo Group и президент на Lenovo за регион Европа, Близкия Изток и Африка Аймар дьо Ленксан.
От началото на септември китайският концерн започна да предлага смартфоните си в страната ни чрез всички възможни дистрибуционни канали. Компанията планира да постигне двуцифрен пазарен дял в рамките на две тримесечия.
„България е важен за нас пазар“, коментира дьо Ленксан по време на среща с представители на български медии в София днес. По думите му Lenovo иска да се възползва от факта, че е добре позната компания у нас.
„Lenovo вече е лидер на пазара на компютри и тук. Тук вече сме се рекламирали, имаме PR експерти, познати сме, а и потребителите имат доверие в бранда“, заяви още мениджърът, който се присъединява към Lenovo в края на 2013 г., а през март 2014 е избран за вицепрезидент на групата и президент за Европа, Близкия Изток и Африка.
България ще бъде използвана като плацдарм за навлизането на концерна на пазарите в Централна и Източна Европа, стана ясно от думите на топ мениджъра. А след това и за западноевропейския пазар.
„Имаме амбицията да станем лидер на пазара на смартфони. Сега сме номер три (заедно с бизнеса на Motorola), но стъпката между третото и второто място (където сега е Apple, бел. ред.), е голяма. Ние трябва първо да се научим да ходим, преди да започнем да тичаме“, предупреди дьо Ленксан. И все пак си представя, че до няколко години китайската компания може да застане на върха, както направи това на пазара на компютри.
„България е много специфичен пазар, с консервативни разбирания“, коментира от своя страна Владислав Иванов, мениджър смартфони и таблети за Югоизточна Eвропа на компанията, и пояснява, че тук, за разлика от западноевропейските и повечето източноевропейски държави онлайн продажбите на техника почти не са развити. Това според него се дължи на по-бавното установяване на доверие у потребителите тук.
Lenovo продължава да е убедена, че ще приключи успешно придобиването на Motorola до края на календарната година, както е планирано, стана ясно още от думите на дьо Ленксан. „По-конкретни срокове не мога да назова, защото става дума и за регулаторни разрешения в различни държави“, поясни мениджърът.
От думите му стана ясно, че компанията възнамерява да запази бранда на Motorola и да го използва особено на пазари, на които марката е добре известна, като тези в САЩ и Бразилия например.
Интервю на Аймар дьо Ленксан за телевизия Bulgaria On Air може да видите в предаването "Инвестбук" днес от 18:30 часа.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна