Китайският производител на смартфони Xiaomi Corp., който наскоро се превърне в най-високо оценения технологичен старт-ъп в света, заяви, че неговите доставки на телефони са нараснали повече от три пъти през 2014 г., надхвърляйки нейните очаквания.
Компанията обяви, че е продала 61,1 млн. устройства миналата година. Това е значително повече от 18,7-те млн., които продаде през 2013 г., пише Wall Street Journal.
Лей Юн, основателят и главен изпълнителен директор на Xiaomi, написа в свой блог, че продажбите през 2014 г. достигат 74,3 млрд. юана (11,97 млрд. долара). Компанията обаче не разкрива повече детайли за печалбата си.
“През 2015 г. пазарът на смарт устройства ще стане изключително конкурентен, особено след като ръстът на индустрията със смартфони в континенталната част на Китай се забавя”, твърди Лей. Той посочва още, че компанията ще пусне следващото си ключово устройство по-късно този месец.
Лей смята, че конкурентите в бизнеса ще се опитат да заимстват бизнес модела на Xiaomi, въпреки че не уточнява как точно ще го направят. Няколко китайски производители на смартфони се насочиха към стратегията на Xiaomi да продава повече телефони онлайн, вместо да работи с традиционните канали за търговия на дребно, което е по-скъпият вариант.
Миналия месец Xiaomi приключи кръг на финансиране, който събра 1,1 млрд. долара, оценявайки я на повече от 46 млрд. долара.
По думите на Лей Xiaomi е продала повече от 1 млн. смартфона в Индия през последните пет месеца. Представянето на компанията в страната е добро, въпреки временното разпореждане, което Върховният съд на Делхи издаде миналия месец относно вноса на телефоните на Xiaomi в страната.
Съдът разпореди, че решението ще бъде в сила докато не се бъде разгледана патентната жалба от шведския производител на телекомуникационно оборудване Ericsson, който твърди, че китайската компания е използвала нейна технология без да плаща за права. По-късно индийският съд издаде временно разрешение за възобновяване на вноса на устройствата на Xiaomi.
Лей обяви, че Xiaomi ще влезе в повече чуждестранни пазари през 2015 г., но не разкрива подробности.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 10 години Xiaomi ще последва съдбата на Samsung след няколко години. Имам чувство, че всичките китайски и корейски телефони се произвеждат на един завод, но с различни марки, с нищо не се различават. P.S. всичко евтино - накрая излиза по-скъпо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар