IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Jawbone променя фокуса на бизнеса?

Компанията преустановява временно производството на фитнес гривни и търси купувач за бизнеса си с говорители

09:57 | 30.05.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Някои от моделите на&nbsp;Jawbone. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Някои от моделите на Jawbone. Снимка: Getty Images News

Един от пионерите на пазара на уреди за самостоятелно измерване на здравни показатели може би обмисля напускането на пазара за фитнес гривни.

Според Tech Insider производителят Jawbone е преустановил поне временно производството на своите фитнес гривни – устройства, които измерват пулса, изминатите крачки, състоянието по време на сън и други показатели, и анализират тези данни. Според медията компанията е продала останалия инвентар от устройства на търговец на едро с голяма отстъпка.

Jawbone има три важни модела гривни - UP2, UP3 и UP4. Пазарът на подобни устройства обаче става все по-труден, след като навлязоха много нови играчи и много от функциите се изпълняват от смартфоните. Въпреки че навлезе на пазара като пионер преди над 5 години, Jawbone не успя да завладее значителен пазарен дял, а лидери в бранша са FitBit и Apple. 

Паралелно икономическото списание Fortune пише, че компанията търси купувач на своя бизнес с високоговорители.  Това едва ли е чудно, като се има предвид, че от началото на 2015 г. фирмата не е представяла нови продукти, а през ноември съкрати 15 на сто от своите служители и закри поделението си в Ню Йорк. В Amazon гривната Jawbone UP3 се продаваше в средата на май за 69 евро, докато при производителя тя се предлага за почти 180 евро.

Според материал на The Verge обаче Jawbone не планира да излезе от пазара, а възнамерява да промени фокуса на продуктите си. Новият продукт няма да е просто т. нар. Fitness Tracker, а ще служи за наблюдение на сърдечната дейност и ще е насочен към клиничните нужди. Дали уредът ще се продава под марката "Up", която се използва досега за маркетинга на фитнес гривните, не е ясно. Новият продукт според The Verge ще бъде представен през лятото на  2016 г. Но тъй като става дума за устройство, свързано с медицината, то трябва да бъде одобрено от регулаторните органи и е предмет на съвсем различни методи за изпитание.

Пазарът на подобни устройства е все по-наситен. Jawbone представи първия си Up през 2011 г., а в момента предлага четири версии на устройството си. Но Jawbone среща силна конкуренция на пазара на т. нар. носими устройства от страна на Fitbit, Apple, Xiaomi и Samsung, които имат по-голям пазарен дял от Jawbone по продажби според проучване на пазарния анализатор IDC. Fitbit има пазарен дял от 25,9%, следван от Xiaomi с 15,4% и Apple с дял от 14,9%.

От основаването си Jawbone привлече сериозни инвестиции от различни фондове, сред които Khosla Ventures, Andreessen Horowitz, Sequoia Capital и Kleiner Perkins. В борда на директорите ѝ влиза и главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер. 

През януари 2016 г. компанията успя да приключи успешно пореден тур на финансиране от 165 млн. долара. Това може да означава, че скоро фирмата ще представи нов продукт.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още