Жужене изпълва небето над летателна база северно от Пекин, докато пилотите упражняват излитания и кацания, за да получат лиценз за управление на дронове.
Ентусиастите в страната, която е най-големият производител на безпилотни летателни апарати, се насочиха към изкарването на лицензи, след като правителството тази година прие стриктни правила, за да се справи с инцидентите с дронове на места, на които се провеждат други полети.
“Дронът не е играчка”, коментира Ян Нуо, директор на школата за обучение в китайската столица, който очаква повече кандидати да се запишат на курсовете, за да подобрят уменията си в управлението на устройството. “Той предполага сложни теоретични знания за летенето”.
32-годишният Гао Хуейян твърди, че строителната компания, в която работи, е поискала от него да си изкара лиценз.
“Откакто законите за дроновете бяха затегнати и се създава законова рамка, те ми казаха да дойда и да си изкарам лиценз първо”, допълва мъжът.
През юни Китай даде срок до края на август за собствениците на граждански дронове да регистрират безпилотните самолети на свое име. Миналата седмица база за тестови полети беше отворена в Шанхай. Тя изисква цивилните дронове да летят под 150 метра височина, писа официалната информационна агенция Синхуанет на уебсайта си.
Други се отказаха от идеята да похарчат около 10 хил. юана (1534 долара) за официална квалификация, особено на фона на несигурността за бъдещите регулации.
“Те не знаят кога ще бъде въведен следващият регламент”, коментира Хао Дзялъ, управител на магазина за дронове DJI. “Някои хора искат да изчакат и да видят какво ще се случи”.
Частната компания DJI Technology, базирана в югоизточния град Шънджън, притежава около 70% дял на световния пазар на търговски и потребителски дронове според оценка на Goldman Sachs и анализ на Oppenheimer.
Въпреки проблемите перспективите за растеж изглеждат добри.
Пазарът на дронове с камери в Китай ще се радва на годишен темп на растеж от 68% в следващите пет години, като продажбите ще достигнат 3 млн. бройки до 2019 г. За сравнение, те бяха 40 хил. през третото тримесечие на 2015 г. според компанията за проучвания IDC, която направи проучване миналата година.
Повече от 120 хил. дрона са регистрирани в Китай според държавната информационна агенция, в сравнение със 77 хил. регистрации в САЩ.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа