Повече от 750 000 робота FANUC и 4,5 милиона контролера FANUC са инсталирани в заводи по целия свят. Производствените фабрики на японската компания са почти изцяло автоматизирани и роботизирани, като в тях се използват повече от 4000 робота. Тези роботи работят 24/7 и изпълняват различни задачи, като в една от фабриките роботи сглобяват новите роботи на FANUC. В България днешният световен лидер в индустриалната автоматизация и роботизацията FANUC открива свое представителство през далечната 1981 г. През следващите няколко години компанията планира нови инвестиции в материална база, във възможности за обучение и технологии в региона.
"Българските компании са все по-склонни да инвестират в иновативни решения - коментира управителят на "ФАНУК България" инж. Христо Гилищаров - Решението за автоматизацията на едно производство е строго индивидуално и представлява своеобразно ноу-хау на всяка една компания. Безспорен факт е, че водещите сектори, които произвеждат продукти с висока добавена стойност, са най-отворени за иновации.
Ръстът на броя на инсталираните индустриални роботи в България в периода 2014-2019 г. е 23% съгласно доклада на IFR (Международната федерация по роботика). Този ръст показва, че автоматизацията и роботизацията на производствените процеси се превръщат във все по-голям приоритет за всички български компании, които искат да подобрят своята конкурентоспособност, да оптимизират своята устойчивост предвид ситуацията на пазара на труда и да посрещнат все по-комплексните предизвикателства в своите производства. "Роботите доказано са ключът към по-висока производителност и постигането на по-висока ефективност", пояснява г-н Гилищаров.
Автоматизацията в България
"България е сред първите държави, в които FANUC започна дейността си в чужбина - коментира Шиничи Танзава, президент и главен изпълнителен директор на "FANUC Europe" - Вече 40 години българският клон обслужва клиентите ни в региона и по този начин допринася за ефективността на тяхното производство. Клонът отговаря за клиентите от България, Гърция, Северна Македония, Албания и Кипър и служи като регионален център на FANUC".
"Въпреки че разходите за труд в региона все още са ниски в сравнение с други части на Европа, ние виждаме потенциал за повишаване на автоматизацията и роботизацията в страната и региона. Ето защо планираме да продължим да развиваме клона на FANUC в България, за да отговорим на изискванията на нашите клиенти. Стремим се да адаптираме решенията си към нуждите на различните пазари и да се развиваме заедно с нашите клиенти в дългосрочен план", допълва г-н Танзава.
Кадрите
През последните 4 години FANUC увеличи с 28% броя на своите служители в Европа, като те вече са над 1700. Повече от две трети от служителите на корпорацията отговарят или за техническата поддръжка, или са инженери в сервизите.
"Инженерите по роботика в България са с умения за проектиране, инсталиране, експлоатация и поддръжка на роботизирани производствени системи и стават все повече - смята г-н Гилищаров - Въпреки това непрекъснато трябва да се полагат целенасочени усилия за обучението на кадри с компетенции, адекватни на нуждите на българската индустрия. Намирането на достатъчно и добре подготвени кадри е проблем, който се стремим да решим с Академия FANUC, където обучаваме нужните специалисти за нашите настоящи и бъдещи клиенти", добавя управителят на "ФАНУК България".
Инвестиции и визия за развитие в региона
FANUC подкрепи своята европейска мрежа за сервиз и поддръжка, инвестирайки през последните 5 години над 120 милиона евро за разширяване на своите поделения в Европа, като планира да инвестира още 180 милиона евро през следващите три години. Планирани са нови разширения в повече от 10 европейски страни, сред които и България. Компанията е инвестирала над 100 милиона евро в складови наличности на резервни части, които са достъпни за всички европейски поделения, за да осигури наличност на нужните резервни части над 99,9%.
"Ще продължим да укрепваме нашата търговска и сервизна мрежа в България и региона, като продължим да инвестираме в човешкия потенциал, за да можем да прилагаме нашия принцип "Обслужването е на първо място" и да гарантираме максимално време за работа на продуктите на FANUC във фабриките на нашите клиенти. - заявява г-н Танзава. - Ние ще продължим да инвестираме в материалната база на "ФАНУК България", във възможностите за обучение и технологии, за да подкрепяме нашите клиенти и занапред, като по този начин допринасяме за конкурентоспособността на българската производствена индустрия."


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа