За новите продукти на LG у нас, взаимодействието с АІ и ефектите от търговското напрежение разказва в интервю Димитър Вълев, генерален директор на българския офис на компанията.
Г-н Вълев, завърнахте се в LG след дълга пауза, след като в периода 2006-2016 г. бяхте част от компанията. Какво Ви мотивира да оглавите българския ѝ офис и пред какви предизвикателства Ви изправя новата Ви позиция?
- Основната ми мотивация беше, че LG е глобална технологична компания, чийто ценности и визия са да прави живота ни по-добър и да помага на потребителите със смарт решения. Както знаете, вечното и непреходно мото на LG e Life’s Good.
На второ място, моят профил като професионалист в дадената сферта е отговорил на търсенето на комапнията.
И тук идва третото – мотивацията ми е породена от факта, че познавам компанията, нейните практики, рутина, и начин на работа и бизнес. Познавам фирмената култура, познавам много от по-дългогодишните служители. Всичко това ми дава по-добра основа и старт на тази нова позиция във вече позната компания.
И новата позиция поставя и нови професионални предизвикателства. Това е така, защото за разлика от преди 10 години, сега пазарът е доста по-наситен, конкурентен и дори някои ще го нарекат ожесточен. Виждаме доста по-голяма фрагментираност, както на продуктови групи и под-групи, така и на участници. Вече присъстват голям брой марки, а и нови ще продължат да стъпват на пазара в почти всяка една продуктова категория или ниша. Това създава една ситуация от непрестанно напрежение и нужда от бдителност по отношение на запазване на позициите и пазарния дял на марката и компанията ни.
Какви нови продукти можем да очакваме от LG у нас тази година?
- Всяка година LG представя новите модели продукти през месец април. Можем да кажем, че вече напълно обновихме гамата си от телевизори, като миналогодишните модели са на финала на своя търговски живот и присъсвие в магазините. В категория „Телевизори“ лансирахме новите OLED от 5-та серия, а именно G5, C5, B5, M5, както и новите QNED и NANO серии. С гордост и удовлетворение мога да заявя, че LG OLED продължава да показва превъзходно качество на картината и на дизайна, като остава за поредна 12-та година най-големият производител и доставчик на OLED телевизори в света и в България.
Също така, вече сменяме и някои продукти от категориите „Хладилници“, „Перални“ и „Сушилни“. Това става постепенно и ще продължи до края на годината или дори началото на следващата. Нашата цел е да ускорим доставките на някои нови продукти, за които смятаме, че ще се радват на още по-голям потребителски интерес.
Друг интересен факт е, че през август LG пусна на пазара своите дългоочаквани нови модели вертикални прахосмукачки. Тук е моментът да напомним, че до скоро LG беше водещ производител и марка за обикновени canister прахосмукачки.
Очакваме в скоро време и други нови продукти, от категориите „Аудио-видео“, „Уреди за вграждане“. Някои от тях могат да носят подбранд или знака за колаборация като “Will-l-Am” с небезизвестния музикант Уил Адамс от хип-хоп групата „Блек Айс Пийс“.
Не на последно място бих споменал нашите перални, където единствено ние предлагаме технологията на мотора “Direct Drive” – патентована и запазена технология за по-голяма икономия на електроенергия, по-добро и детайлно изпиране, и по-безшумна работа с 10 годишна гаранция за качество.
А кои са най-търсените Ви продукти в България на този етап?
- Както може би мнозина се досещат, това са отново телевизорите с фокус върху OLED категорията. Тук LG сякаш успя да изгради един неуспорим и много силен имидж и позиция на “родоначалник” на категорията.
Друг сегмент, в който доминираме локално, са едрогабаритни хладилници с 2 или повече врати като Side-By-Side, Multi Door, French Door.
Коя от продуктовите категории на LG очаквате да расте най-много у нас през следващите три години и защо?
- OLED телевизори, перални, професионална климатизация, големи хладилници, вертикални прахосмукачки. От една страна, причината е, че пазарите в тези категории продължават да растат, т.е. хората си купуват тези продукти, било то за подмяна, било то за оборудване на новопостроени жилища. От друга страна, LG продължава да показва завидна конкурентоспособност в тези категории. От трета страна, OLED технологията ще се “демократизира”, т.е. ще става още по-достъпна и популярна дори и сред най-ценово чуствтвителните потребители. Вече имаме LG OLED телевизори на цени под 1200 лева, което би трябвало само да радва нашите клиенти.
На CES 2025, както и сега на IFA, LG представи най-новите си AI решения. В кои от устройствата Ви изкуственият интелект намира най-голямо приложение на този етап и как помага на потребителите?
- Изкуственият интелект намира най-голямо приложене в управлението на цялата екосистема, в нейното оптимизиране по отношение на енергопотребление, както и в цялостното по-умно и отговорно използване и боравене на потребителя с всеки уред. Преди няколко месеца LG проведе образователно турне в няколко града, където показа или подсказа на местната общественост как по-разумно и природосъобразно да ползват своите LG продукти. Но тепърва ще виждаме още много приложения и влияние на AI върху потреблението и потребителите.
Наблюдавате ли по-голям интерес на българските потребители към устройства с AI функции?
- Да, интерес има, тъй като AI оптимизира използването на продуктите и надгражда с нови функционалности. Едно е сигурно – AI ще е основна тема и централен highlight в продуктите ни за следващите 5 години. Друго голямо приложение на AI и базиран на него софтуер, е това, което влагаме и ползваме в нашата собствена мултимедийна операционна система WebOS за мултимедийните ни продукти (телевизори, екрани, дисплеи, монитори), както и за компоненти и дисплеи за превозни и транспортни средства (автомобили, камиони, други).
Как влияе на компанията търговското напрежение, което наблюдаваме в глобален мащаб?
- Както всяка една компания, ние сме бдителни по отношение на търговсите битки, въпросите с новите налагани митнически такси от страна на САЩ, и не на последно място всеобщата глабална ситуация, по-конкретно ситуацията и бъдещия статус на европейския ни континент, част от който е нашият пазар. Можем да кажем, че се подготвяме и дори вече упражняваме частично кризисни оперативни и търговстки планове при сценарий на повишена ценова или друга конкуренция, пазарни лимитации, или други нови обстоятелства.
Как ще отговорите на случващото се? Компанията подготвя ли някаква конкретна стратегия в тази посока?
- Компанията ни следи ежеседмично пазарната и конкурентна конюнктура и се стреми да се адаптира и отговоря на промените с подобен времеви хоризонт. Това е много трудно за огромна глобална компания и структура, каквато сме ние, но все пак се стремим да сме достатъчно гъвкави и бързи. Скоростта и времето за реакция в днешно време е основно конкурентно предимство.
Друг елемент от стратегията ни е концентрацията – предпочитаме фокус и придаване на стойност в категории и сфери, в които сме силни и конкурентни, и където виждаме по-голямо значение и смисъл за крайните потребители.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026