IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Марио Нинов: Железопътните инциденти стават при натрупана поредица от причини

Нормативната база няма нужда от промяна, смята представителят на Федерацията на транспортните работници

12:21 | 14.12.16 г.
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Железопътните инциденти като този в Хитрино се случват, когато се натрупат  поредица от причини. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Марио Нинов от Федерацията на транспортните работници към КТ Подкрепа. 

Той заяви, че причините за подобни катастрофи обикновено са четири - висока скорост, непозволена в определен участък, повреди по железния път или липса на части от него, външна намеса (тази версия по думите му е изключена при разследването за Хитрино) и състоянието на подвижния състав, който няма как да не се амортизира.

Нормативната база и изискванията в България са на ниво, каза Нинов. Той допълни, че железничарите, които осигуряват движението на влаковете, ходят на всеки четири години на изпити.

"Няма как да се случат толкова щети, ако всичко е било наред", допълни той. 

Бившият транспортен министър Данаил Папазов се съгласи, че нормативната база е добра, но според него е необходима превенция. В повечето видове транспорт изискванията за безопасност са свързани с документация, но истинската превенция не се извършва така, каза той.

България трябва да вземе решение ще развива ли железопътен транспорт или не. Ако ще го развива, трябва да се заложи на ифраструктурата, която е в тежко състояние, каза той.

Вижте още във видеото:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:19 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още