Двуцифреният ръст от близо 20% на пазара на нови коли е висок, но абсолютните стойности остават много ниски. Тенденцията на застаряване на автопарка в България продължава, като над 43% от автомобилите по пътищата са на възраст над 20 години. Това коментира в студиото на „Светът е бизнес“ по Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков автомобилният експерт Калоян Желев.
По думите му впечатление през януари на българския пазар на автомобили прави двуцифреният близо 20% ръст в сравнение със същия месец на 2016 г. Въпреки това абсолютните стойности остават много ниски, коментира в студиото на „Светът е бизнес“ по Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков автомобилният експерт Калоян Желев.
Припомняме, че България е шеста в Европейския съюз (ЕС) по ръст на регистрациите на нови автомобили през януари по данни на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). Регистрациите у нас се увеличават с 19,5% до 1 802 спрямо 1 508 през януари 2016 г.
„Автомобилната индустрия и пазар са изключително зависими от работните дни в един месец, а декември е традиционно с по-малко работни дни. Поради което, чисто исторически, януари не е първият месец, който показва амбициозни ръстове по простата причина, че няколко работни дни по-малко прехвърлят регистрациите в януари“, коментира експертът, според когото фактори също така са и промоциите и акумулативните ефекти от въвеждането или отмяната на стимули за обновяване на автопарка, породени от законодателните инициативи в Европа.
На въпрос за наблюдаваното разминаване в тенденциите за повишаване на икономическото състояние на населението от една страна и нелогичния тренд на застаряване на автопарка Желев заяви, че си „задавам въпроса кой от двата индикатора лъже – дали индексът на икономическата свобода, или данните за продажби на нови автомобили. Защото ако съдим по тези данни, очевидно сме икономически несвободни“.
Вижте повече във видеото!


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
преди 8 години Лобито на вносителите на нови коли е яхнало вълната на мръсния въздух и дайте да дадем. Само че той си е мръсен от десетилетия. Калта по улиците, дето става на прах не е от старите коли. Кола втора употреба поддържана в добро техническо състояние излиза на половин цена. Българинът е достатъчно финансово грамотен за да си направи тая сметка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Абсолютно! Много хора могат да си позволят нов автомобил, но т.к. знаят че е по-ненадежден и с адски много повече разходи просто не го взимат. В квартала улиците са пълни с дупки, а в разправията със застрахователи никога не излизаш победител. Е за какво са ти застрахователи и нови автомобили - няма икономическа логика. Да, екологична може би ама като се скапе компютъра на колата в някое село с бебето отзад през нощта/зимата си до тук с новите автомобили. Т.е. освен икономическа няма и практическа логика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ами направете го като при бай Тошо - да чакаш с години за автомобил - вноски, ред, Лада, но нова.Щом сте против пролетариата, който си позволява да ви трови със старите си трошки без катализатор, вместо да потропва по улиците с каруца, нека се позволи покупка само на чисто нови коли - ако вноските се започнат от рано, тъкмо за 20тата годишнина човек ще се сдобива с автомобил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Явно в бройката на старите влизат автобусите и камионите. То млади българи не останаха, тия за нови коли се загрижили. А и при качеството на изработката новото куца с всички крака, дори и при престижните марки. Свършва акумулатора, свършва и колата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Има грешка: "над 43% от автомобилите по пътищата са на възраст над 20 години" . Тези над 20 г. рядко са по пътищата, обикновенно седят закотвени някъде и ако случайно са в движение се карат веднуж на не знам колко време. Застанете на произволно място в България с натоварен трафик и пребройте за 10 минути колко коли ще минат на 20 + години? Да не говорим пък по магистралата.но наистина е проблем с остарялия авто парк, който обаче нямам как да се реши. Дори да махнат данъка на новите коли(400 -500 лв примерно ), надали ще мотивира много хора да дадат 30 -40 хил лева за нова кола, когато само каското е няколко хиляди, но пък ако се сложи на тези със старите возила на 20+ години може да се отнеме възможността на някои възрастни хора да пътуват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години AAAAAAAAAA Имате грешка, я се разходете по автосалоните. Няма кола с повече от 150 000км , нищо че е на 20 години. Все пак трябва да е изправна технически, а не в първа младост. Като искате нови коли, вдигнете заплатите над 2500 лв и всеки ще се качи на такава. Дачия например един и същи модел в германия и бг струва едни и същи пари, добре де излъгах в бг е с 250лв по евтина отговор Сигнализирай за неуместен коментар