Основни за електромобилите остават техните батерии. Литии, никел и кобалт пък са металите, необходими за създаването им. Трите метала, поне в близко бъдеще, ще бъдат от най-голяма необходимост за автомобилните концерни, за да могат те да гарантират производствения си процес. Това каза Евгени Стоянов, експерт, в предаването “В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.
Кобалтът предимно се добива в Конго, отбеляза Стоянов.
“Няма как да се избегне Конго, ако искаме да добиваме кобалт на сравнително достъпни цени. Добиването на металa там е около 10 пъти по-евтино, отколкото на друго място”.
Повече от половината от него се използва за създаването на батерии, добави гостът.
“Около 55% от всичкия кобалт, добиван в Конго, е собственост на китайска компания. Това позволява на Китай много бърз достъп до производството на електрически автомобили, към което страната се стреми”.
Като по-интересен за инвеститорите Стоянов определи никела, тъй като той не е така пряко обвързан с производството на батерии, а и ресурсите му са по-ограничени.
Един от основните консуматори на тези суровини е именно Китай, отбеляза експертът. Азиатската страна вече произвежда над 70% от батериите за електромобили, конкретизира той.
Според Стоянов по всичко личи, че именно Китай ще бъде движещата сила зад електрическите превозни средства. Производството в страната обаче за момента задоволява предимно вътрешния пазар, уточни той.
“Предстои да видим дали Китай ще започне да изнася автомобили за Европа. Трябва да се има предвид обаче, че автомобилният сектор дава работа на около 1,5 млн. души на Стария континент и тази индустрия ще бъде защитавана по всякакъв начин от Европейския съюз”.
Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
преди 6 години заглавието е култово :):) ... кво след рикшата ще бутат електрички ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Новите флуор-йонни батерии могат и без Кобалт.Жалко за любимото ти Конго че ще останат в каменната ера. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Китай ще е движеща сила в доста отрасли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Който най-напредне с покупките днес, пръв ще изпита повишаването на цените на ел.енергията, дошло по линия обусловено от транспортни нужди. А кобалт ще се копае и другаде, освен в Конго. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Който най-напредне с покупките днес, пръв ще изпита повишаването на цените на ел.енергията, дошло по линия обусловено от транспортни нужди. А кобалт ще се копае и другаде, освен в Конго. отговор Сигнализирай за неуместен коментар