Той отбеляза разликата между пазарите на Европа и САЩ и причините за това. „В доклада се открояват неща като основните разработчици и доставчици на AI услуги, които са американски компании, докато европейските бизнеси са от второ ниво – тези, които активно използват функционалностите на големите езикови модели“, заяви Манев и добави, че възможностите са огромни при използването на AI.
Според него проектите, които не са с толкова голям таван, се финансират и това отнема сили на екосистемата да прави по-смели проекти. „В ЕС има много сериозно присъствие на държавни пари в началните нива на различните технологични стартъпи, което е позитивно при смяна на цикъла. В Европа се инвестира повече в социално ангажирани или екологични компании, но това не е непременно двигател на голям ръст“, отчете Манев и добави, че се финансират проекти, които са по-малко иновативни от търсените в САЩ.
Що се отнася до компанията PlanDelta, чийто основател е той, която предлага инструменти за финансов анализ и планиране, IT експертът посочи, че в момента изкуственият интелект се ползва за анализ на данните. „Много по-лесно може да правят графики и анализ на данните. Втората линия е в оптимизиране на някои задачи, които преди бяха ръчни и отнемаха страшно много време. Новият модел на ChatGPT вече е много по-добър не просто в автоматизирането на данни, а в по-дълбокия анализ", обясни Манев и допълни, че освен различната демография на САЩ и големината на пазара, особено в комбинация с Мексико, има и голяма разлика в "държавната такса" и нива на административни регулации.
По думите му, макар в САЩ това да е голям въпрос, там бизнесът е много далече от административната тежест на държави като Германия и Франция. „Важността на домашния пазар е огромна и това поставя американските компании в изначално по-добро положение“, подчерта Манев. Той смята, че много компании избягват държави като Германия и Франция точно заради голямата защита на работниците на такива пазари. IT експертът посочи, че САЩ също така са доста по-хомогенни като регулации за разлика от ЕС, което подпомага развитието на компаниите, тъй като не трябва да се напасват към различни закони.
"Европа трябва да работи в посока да стане по-добър пазар, да бъде по-добро място за консумация на ресурси, за което демографският проблем не помага. Нещата, които Европа прави, са сравнително скъпи стоки и не могат да бъдат лесно дистрибутирани. Вътрешният пазар е изключително важен. За да може да привлечем качествени стартъпи, местният пазар трябва да стане по-привлекателен", настоява eкспертът.
Кои са компаниите, които правят ръст на пазара? Как се развива PlanDelta и какви са бъдещите планове за разрастване ѝ, може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време