Бившият изпълнителен директор на "Булгаргаз" и енергиен експерт Васил Филипов е категоричен, че Европейската комисия (ЕК) нямаше да наложи глоба на страната ни, ако в българската администрация работеха грамотни хора, които да ѝ сигнализират.
„Сумата беше много по-голяма - 330 млн. евро, но след становище се обясни, че не е направен правилен превод, за да се обясни как се е стигнало до това скандално решение. Тази история е замислена още от началото на 90-те години", твърди експертът в "България сутрин" на Bulgaria ON AIR.
„Газпром" иска да завладее бизнеса и транзитите в България. През 1996 година се стартира тази схема. КЕВР не са си свършили работата. Положението с нашата енергетика става тревожно, защото дълговете ѝ са повече от нейната капитализация", заяви Филипов.
Бившият директор на "Булгаргаз" коментира още, че България винаги е плащала най-скъп газ от цяла Европа, но това не може да се проследи, защото трябва да имаш лични контакти. „По този начин се налага малък акциз и държавата губи. "Овъргаз" препродава газа на Газпром, газът е един", допълни Филипов пред Bulgaria ON AIR.
Припомняме, че в понеделник ЕК наложи 77 млн. евро глоба на Българския енергиен холдинг, защото години наред той е отказвал достъп до газопреносната мрежа на страната. От комисията посочват причината - доминиращо положение от холдина, заедно с дъщерните ѝ "Булгартрансгаз", което контролира инфраструктурата, и "Булгаргаз", което продава синьото гориво на клиентите.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Древно езеро, изчезнало преди 100 000 години, се появи отново
Археолози откриха огромна подводна структура край Франция
Експерти изследват слънчевото магнитно поле с помощта на AI
Доц. Николай Димитров: Българинът е песимист по природа
9 храни против деменция