По-малко от 1% са подадените жалби от клиентите на „Топлофикация-София“ ЕАД заради изравнителните сметки, посочва пред БНТ Елизабет Павлова, пресаташе на топлофикационното дружество.
И тази година имаше сигнали за проблеми с изравнителните сметки за парно на столичани. Жалбите са около 2000 на над 400 000 абоната.
„Общо по-малко от 1% са жалбите на нашите потребители по отношение на изравнителните сметки. Надяваме се до няколко дни топлинните счетоводители да ни предоставят окончателните изравнителни сметки и да кажем, че със сметките за месец септември ще приключим изравнителния период", обобщи пресаташето на "Топлофикация София".
Павлова припомни, че срокът за подаване на жалби беше удължен до 30 септември, като в рамките на удължаването са подадени около 340 сигнала.
„С изравнителните сметки вече сме на финала. Някои от топлинните счетоводители заради пандемията не успяха да отчетат навреме уредите и това доведе до забавяне на изравнителните сметки. От друга страна, една значителна част от потребителите не осигуриха достъп до дома си за отчет, може би заради притеснение. Сега се налага 24% от изравнителните сметки да бъдат преизчислени, защото тези хора в рамките на законовия срок са подали сигнал до своя топлинен счетоводител и са поискали повторен отчет на уредите", поясни още Павлова.
Тя подчерта, че дори до един апартамент в сградата да не е осигурен достъп при отчитането, се налага преизчисляване на всички изравнителни сметки в сградата.
В средата на септември Министерството на енергетиката започна извънредна проверка на „Топлофикация София“ ЕАД и шест от компаниите, които извършват дейността дялово разпределение на топлинната енергия на територията на София. Проверката обхваща още „Техем Сървисис” ЕООД, „Бруната" ООД, „Нелбо" АД, „Термокомплект" ООД, „Топлоконтрол" ООД, „МХ Елвеко" ООД.
Investor.bg припомня, че през август Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) започна проверки на топлофикационните дружества, които използват природен газ като източник на енергия, като повод за инициативата бяха изнесените в медиите сигнали от граждани за невъзможност за разбиране на фактурите и прекалено малките суми, приспаднати от сметките им със задна дата.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
преди 5 години Разбирам послание "Щом са малко жалбите, може ги @баваме колкото си искаме." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Просто няма да плащат.За необитаем апартамент (по ред причини) се искат стотици левове???А и няма кой да оспори, щото хората не са в страната. отговор Сигнализирай за неуместен коментар