IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Общ туристически продукт ще развива Дунавският регион

Европа трябва да се подготви да загуби някои от своите пазари, каза генералният секретар на Световната организация по туризъм към ООН Талеб Рифай

16:45 | 08.06.15 г.
Общ туристически продукт ще развива Дунавският регион

Създаването на общи туристически продукти, налагането на бранд "Дунав" и представянето на туристическите дестинации на трети пазари бяха сред откроените приоритети за развитието на бранша в региона от вицепремиера по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев, министъра на туризма Николина Ангелкова и министъра на икономиката Божидар Лукарски.

Те участваха в срещата на страните от Дунавския регион "Устойчив туризъм чрез сътрудничество с европейски фондове и инвестиции".

Николина Ангелкова отбеляза, че над 100 млн. души живеят в това европейското пространство и посочи, че твърде дълго страните са се възприемали като конкурентни. Днес потоците се променят и Европа е основна дестинация за туристите от Азия, а в тази ситуация трябва да се обединят усилия за общи туристически проекти, заяви тя.

Туризмът е основен стълб в икономиките на страните от Дунавския регион, каза Ангелкова, цитирана от БТА.

През миналата година тези страни са били посетени от повече 120 млн. туристи, което е генерирало над 70 млрд. евро приходи, отбеляза министърът и допълни, че инвестициите в туризма са обосновани и наложителни, за да има балансираност на регионите. В България от около 4000 туристически атракции над 670 са съсредоточени в района на Дунав.

Вицепремиерът Томислав Дончев постави акцент върху необходимостта от въвеждането на иновационен подход в туризма у нас, което ще му даде по-висока добавена стойност, както и върху вложенията в професионалното образование в бранша.

Министърът на икономиката Божидар Лукарски напомни, че крайдунавският регион на страната е един от най-изостаналите в ЕС, но с природните и културни дадености и географското си положение има потенциал за туризъм.

Европа трябва да се подготви за намаляващ пазарен дял в туризма, защото туризмът е световна игра, от която светът иска да се възползва, но водачеството на Европа трябва да остане постоянна цел. Това каза генералният секретар на Световната организация по туризъм към ООН Талеб Рифай на срещата на страните от Дунавския регион.

По данни на Рифай до 2030 г. ще има ръст от повече от 50 на сто на световните туристи и това е огромно предизвикателство, но Европа трябва да се подготви да загуби някои от своите пазари, защото вече няма място, което да не е посещавано от туристи.

Комбинацията от водите на Дунав, естествените богатства и културното наследство прави региона благословен и това може да доведе до разцвет на туризма, който да се постави в услуга на регионалното развитие и сближаване, посочи още Талеб Рифай. Около 52 на сто от туристите в света посещават Европа и 125 млн. души посещават Дунавския регион или 11 на сто от туристите в света. 

Силата на региона е в създаването на туристически пакети с мултидестинации, смята Рифай.

Генералният директор на ГД "Вътрешен пазар, промишленост, предприемачество и МСП" на ЕК Даниел Кайеха отбеляза, че туризмът е сред най-добре работещите сектори в Европа. Сред предизвикателствата пред сектора той открои свърхрегулацията му на национално и европейско равнище и съобщи, че предстои подготовката на програма за опростяването в това отношение.

Генералният директор на ГД "Регионална и градска политика" на ЕК Валтер Дефаа отбеляза, че годишно много хора практикуват велотуризъм в региона, но само 8000 от тях отиват отвъд Будапеща и отбеляза, че и тази част на региона има огромен потенциал за развие.

Развитието на круизния туризъм, на културните маршрути, на продукти на зеления туризъм, хармонизиране на статистически данни са сред предизвикателствата на тази част от региона на Дунав.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:44 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още