Продажбите на дребно в САЩ са се повишили с по-малко от прогнозираното през февруари, а данните за предходния месец бяха ревизирани в посока надолу. Това засили опасенията за намаляване на потребителските разходи в страната, предава Bloomberg.
Стойността на покупките на дребно, некоригирана спрямо инфлацията, се е увеличила с 0,2% след спад от 1,2% през януари, сочи доклад на Министерството на търговията от понеделник. Без да се включват автомобилите, продажбите са се повишили с 0,3%.
Докладът за търговията на дребно до голяма степен обхваща разходите за стоки, което е особено актуално сега, когато президентът Доналд Тръмп налага мита върху редица вносни продукти от основните търговски партньори, което вероятно води до повишаване на цените. Това ще засегне не само потребителите с ниски доходи, които и без това не разполагат с достатъчно средства, но и по-заможните американци, тъй като неотдавнашната разпродажба на фондовия пазар обезкуражава големите инвестиции.
7 от 13-те категории в доклада отбелязват намаление, особено при моторните превозни средства, за които се очакваше да се възстановят след слабия януари. Продажбите на бензин, както и тези на електроника и облекло също са били по-ниски. Разходите за ресторанти и барове, единствената категория от сектора на услугите в доклада за търговията на дребно, са намалели с най-много от една година насам.