IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Shein е увеличила цените си в САЩ с до 377% преди повишението на митата

Това е един от първите признаци за възможните последици от митата на Тръмп за американските потребители

14:19 | 27.04.25 г. 1
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Гигантът в бързата мода Shein Group е повишил цените на продуктите си в САЩ – от дрехи до кухненски съдове, преди предстоящите мита върху малки пратки. Това е един от първите знаци за възможните последици от търговската война върху американските потребители, пише Bloomberg.

Повечето повишения на цените в САЩ са били въведени в петък, като те са значително по-високи в някои категории, отколкото в други, сочат събрани данни от Bloomberg News. Средната цена на продуктите в топ сто от козметичната и здравната категория е нараснала с 51% от четвъртък, като цените на редица продукти са увеличени над два пъти. При стоките за дома и кухнята и при играчките средният скок е над 30%, воден от повишението с цели 377% на цената на комплект от кухненски кърпи в десет части. При женските дрехи ръстът е с 8%.

Най-големите ръстове на цените се наблюдават сред най-популярните стоки. Таблица: Bloomberg LP Най-големите ръстове на цените се наблюдават сред най-популярните стоки. Таблица: Bloomberg LP

Платформи за електронна търговия като Shein и Temu са изправени пред мита от 120% върху много от продуктите им поради решението на американското правителство да прекрати изключенията за малки пратки от континенталната част на Китай и Хонконг. През последните години износителите се възползваха от изключението, което позволяваше стоки на стойност под 800 долара да влизат в САЩ безмитно. Вашингтон ще повиши и таксата за стоки, които влизат след 2 май, до сто долара. Тя ще стане още по-висока след 1 юни.

На 21 април Тръмп заяви в публикация в социалната си мрежа, че „на практика няма инфлация“ поради намаляващите цени на енергията и на хранителните стоки. Но повишението на цените от Shein отразява новите усилия на китайските онлайн търговци на дребно да прехвърлят поне част от допълнителните си разходи за внос на американските потребители.

Средна цена на продуктите в топ сто във всяка категория в САЩ. Графика: Bloomberg LP Средна цена на продуктите в топ сто във всяка категория в САЩ. Графика: Bloomberg LP

През февруари, за да се предпази от политиката за налагане на мита на Тръмп, Shein предложи стимули на някои китайски доставчици да създадат производствен капацитет във Виетнам. Temu искаше китайските заводи да изпращат собствените ѝ стоки в големи количества директно в американските складове.

Продажбите на Temu и Shein нараснаха през март и началото на април, тъй като американските купувачи се запасяваха с всичко – от четки за грим до домашни уреди, преди влизането в сила на повишения на цените заради митата, сочат данни на Bloomberg. И двете компании обявиха по-рано този месец, че ще повишат цените в САЩ.

Като цяло цените са нараснали с около 10% за Shein в САЩ от 24 до 26 април въз основа на кошница от 50 продукта от различни кагегории, показват данни на Bloomberg News. За периода 7 от 50 продукта са били свалени от предлагане в САЩ. За сметка на това цените на  Shein във Великобритания са останали почти непроменени и няма свалени от предлагане стоки.

Цените на Shein нарастват в САЩ и остават стабилни във Великобритания. Графика: Bloomberg LP Цените на Shein нарастват в САЩ и остават стабилни във Великобритания. Графика: Bloomberg LP

От 43 стоки, които все още са налични в потребителската кошница в САЩ, цената на 30 е била увеличена над 10% в двата дни.

Макар че в петък бяха въведени по-широки ценови корекции, някои стоки вече бяха станали по-скъпи. Цените на десетки топ продукти в категорията за женски дрехи на сайта на Shein са нараснали на 22 април, при което средната цена за топ сто продукта в категорията е достигнала 9,06 долара спрямо 8,68 долара преди това. Увеличението е с над 4%.

Процентна промяна от 15 април на цените на топ продуктите в категория женски дрехи в САЩ. Графика: Bloomberg LP Процентна промяна от 15 април на цените на топ продуктите в категория женски дрехи в САЩ. Графика: Bloomberg LP

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:28 | 27.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 0
Dani_2077
преди 2 седмици
Каква радост за потребителите в САЩ. Ще стигнат до същите изводи, като глупаците във Великобритания ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още