IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Продажбите на дребно в САЩ остават непроменени през октомври

Спадyt при продажбите на автомобили заличава положителните ефекти в други категории

16:58 | 16.12.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на дребно в САЩ не бележат промяна през октомври, тъй като ефектите от стабилните разходи в някои категории са заличени от спада при дилърите на моторни превозни средства, съобщава Bloomberg.

Стойността на покупките на дребно, некоригирана спрямо инфлацията, е останала по същество непроменена след ревизирания ръст от 0,1% през септември, показва доклад на Министерството на търговията, който беше забавен поради спирането на работата на правителството. Без да се включват автомобилните шоуруми и бензиностанциите, продажбите на дребно в САЩ са се увеличили с 0,5%.

Осем от 13-те категории, разгледани в проучването, бележат ръст, включително универсалните магазини и онлайн търговците. Цените на моторните превозни средства спадат с 1,6%, отчасти поради изтичането на федералните данъчни облекчения за покупка на електрически превозни средства. По-ниските цени на бензина също оказват низходящ тласък в общата стойност на продажбите на дребно.

Продажбите в контролна група – индикатор, който се използва в правителствените изчисления за съотношението на разходите за стоки към брутния вътрешен продукт (БВП) – се вдигат с 0,8% през октомври, записвайки най-големия си ръст от четири месеца. Мярката изключва хранителните услуги, шоурумите, магазините за строителни материали и бензиностанциите.

Данните показват, че потребителските разходи са се увеличили в първите седмици на празничния сезон, тъй като купувачите, много от които са притеснени за работата си и разочаровани от високите разходи за живот, търсят изгодни оферти. По-богатите домакинства са допринесли за голяма част от последните разходи, а американците с по-ниски доходи остават по-предпазливи на фона на по-строгите бюджети.

„Възможно е част от силата през октомври да отразява пренасочването на потребителите към празничните разходи, като продажбите извън магазините скочиха през октомври“, коментира Майкъл Пиърс, главен икономист за САЩ в Oxford Economics.

Октомври вече се смята за неофициално начало на празничния сезон при покупките на дребно, като големите търговци го откриват с конкурентни промоции. Разходите за покупки по време на Черния петък през ноември също бяха стабилни, което предполага устойчиво търсене.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:53 | 16.12.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

Финанси виж още