IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Сийка Кацарова: Здравният туризъм има нужда от целева рекламна кампания

В България липсват програми за здравна превенция, свързани с минералния ресурс

20:00 | 24.04.24 г.

Все повече общини в България се развиват като дестинации за здравен туризъм, но ключова е намесата на държавата за растежа на този сегмент, тъй като има нужда от саниране на инфраструктурата, свързана с минералните води, както и от целева рекламна кампания. Това коментира д-р Сийка Кацарова, председател на България съюз по балнеология и СПА туризъм, и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Според нея е важно да има целева рекламна кампания, която да е насочена за определени пазари, промотирайки България и дестинациите ѝ като атрактивни. Става дума за специализирана дигитална реклама, промоции и събития, които да се правят в издания, свързани със здравния туризъм.

Гостът припомни, че в момента Българият съюз по балнеология и СПА туризъм работи по такава кампания в Австрия, като вече са сключени първите договори с частни осигурителни компании от страната. Предстои кампания за промоция на здравния ни туризъм и в Норвегия, допълни Кацарова.

„България има толкова много, което да даде на Европа. Особено в ерата на безводие в Южна Америка и наводнения по света. При нас за момента нещата са добра с климата. Балнеологията и здравния туризъм дават възможност за целогодишна работа на дестинациите и това е изключително важно, защото туризмът се прави с хора, човешкият фактор е важен“, посочи председател на България съюз по балнеология и СПА туризъм.

Климатичните промени влияят не само у нас, но и по цял свят, като редица курорти по света започват да предлагат алтернативи на ските в ски курортите си заради високите температури, уточни събеседникът.

Що се отнася до проблемите пред развитието на балнео и СПА туризма, Сийка Кацарова посочи, че у нас липсват програми за здравна превенция, свързани с минералния ресурс на страната за разлика от съседните страни на България, в които профилактиката може да се извършва в центрове, а не в болници. 

„Програма НОИ е много малка стъпка в тази посока и всъщност българинът е дискриминиран. Темата за превенция е много важна и това би ни дало възможност да подпомогнем местните икономики. На територията на цялата страна има природен ресурс и с малко помощ много от кметовете могат да си санират инфраструктурата“, посочи тя.

Кацарова смята, че това се дължи на неглижиране и незачитане на сектора като важна част от здравеопазването. Други западни страни имат програми, които дават възможност за профилактика в подобни центрове чрез здравна осигуровка.

„България със съотношението качество - цена се налага като СПА дестинация на световната карта, но все още не сме разпознаваеми. Тук идва ролята на държавата и общините да се развиват в тази насока. Партньорството между образованието и бизнеса е ключово за сектора, но приоритет трябва да бъде опазването на минералните води и поддръжката на инфраструктурата“, обобщи Кацарова.

Още от разговора гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:54 | 24.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още