Започна доизграждането на пътен възел „Кресна“ и пътните връзки към него, част от лот 3.2.2 на автомагистрала „Струма“.
"Днес правим една много малка стъпка за решението на голям проблем, който в годините назад не беше решен. Това е последната част от магистрала “Струма”, която да може гарантира цялостна свързаност не само на регионите, но и на България с Гърция и да гарантира, че нашите граждани ще се движат по-безопасно", заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков.
"Разчитаме на строителя, разчитаме и на хората, защото се знае колко души загубиха живота си в това дефиле", каза още министърът. "Не знам защо хората протестират против строежа. Този пътен възел е важен, защото без него можеше да загубим години и да се върнем на изходни позиции за магистралата", посочи той.
По думите му трасето на магистралата ще бъде избрано според екологичното законодателство и това е основният критерий. Не можем да чакаме повече, заяви Шишков.
Трафикът, който сега минава през Кресна, ще бъде преместен, който и от трите варианта да се избере, обясни той. "Ако не направим този участък, връщаме процедурата назад и ТИР-овете ще минават още поне две години през града", каза министърът и допълни, че "целият български народ чака да бъде изградена тази магистрала".
Шишков предположи, че ако бъде избрано трасето, при което и двете ленти да са над Кресненското дефиле, до 3-4 години магистралата трябва да е завършена. Ако бъде избрано трасето едното платно да остане в дефилето, а другото - извън, най-вероятно обходът на Кресна ще бъде изграден по-рано и това ще облекчи проблема в Кресна. "И в двата варианта населението на Кресна ще бъде облагодетелствано. Предвижда се ТИР паркинг, където местните хора, които са и земеделски производители, да могат да извършват търговия. Всичко е предвидено и премислено", допълни Шишков.
Според него част от ресторантите в дефилето са незаконни. "Убеден съм, че 80 процента от тях са незаконни", каза министърът. "Искаме да направим така, че не определен ресторант да решава къде да минава трасето на магистралата, а това да се решава според екологичните критерии", посочи още той.
Щом искаме държавата да спазва закона, така ще искаме и всички граждани да го спазват, заяви Шишков.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари