Шведската Northvolt е договорила продажбата на свой бизнес, който произвежда електрически батерии за тежката промишленост и е едно от малкото ѝ печеливши подразделения, на клиента и партньора си Scania, заявиха двете компании във вторник. Така преструктурирането на производителя на батерии се придвижва със стъпка напред, съобщава Ройтерс.
Макар че Northvolt не назовава по име Scania в изявлението си, шведският производител на камиони е потвърдил пред Ройтерс, че е купувачът на подразделението. Той коментира, че звеното ще се впише в подразделението за енергийни решения на компанията, която продава двигатели и компоненти на Scania за индустрии като строителство, селско стопанство и производство на електроенергия.
Northvolt, считана за европейския кандидат за лидер при батериите за електрически превозни средства, подаде през ноември молба за обявяване в несъстоятелност по глава 11 за защита от фалит в САЩ, след като производството ѝ се срина, а преговорите за набиране на средства се провалиха.
Продажбата на звеното, известно като Northvolt Systems Industrial, следва продажби към Norsk Hydro и Volvo Cars, докато групата се опитва да се раздели с проекти и подразделения, за да намали разходите и да се фокусира върху завода си за батерии в северна Швеция.
Ройтерс съобщи през декември, цитирайки вътрешна бележка на Northvolt, че групата трябва да продаде индустриалното си подразделение до края на 2024 г. и че води обещаващи разговори с голяма компания от индустрията.
И двете дружества са отказали да разкрият договорената цена на сделката.
„След придобиването дейността на Northvolt Systems Industrial ще продължи, а поръчките, договорени за 2025 г., ще бъдат изпълнени, както е планирано“, се казва в изявление на производителя на батерии.
Батериите на звеното се продават от 2019 г. насам и се използват в сондажни платформи и в строителството за захранване на машини като мотокари. Това е и един от малкото печеливши бизнеси за Northvolt.
С основната си дейност в Гданск, Полша, компанията включва към клиентите си шведския производител на минно оборудване Epiroc и финландската инженерна група Konecranes.
„Това придобиване ще осигури достъп до висококвалифициран и опитен екип и силно портфолио от акумулаторни системи, произведени в Гданск за индустриални сегменти, като строителство и минно дело, допълвайки настоящото предлагане на Scania за клиентите“, заяви говорител на Scania пред Ройтерс.
Според Northvolt продажбата на подразделението, в което работят около 300 души, подлежи на регулаторни разрешения и сключване на обвързващи споразумения.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?