Фалиралият производител на електромобилни батерии Northvolt AB постигна споразумение да продаде оставащия си дял в съвместното предприятие за рециклиране на Norsk Hydro ASA, докато се стреми да ограничи размера на своя бизнес на фона на продължаващото преструктуриране за излизане от несъстоятелност, съобщава Bloomberg.
Norsk Hydro, която е партньор на Northvolt в съвместното предприятие, ще увеличи своя дял в проекта, известен като Hydrovolt, до 100% от 72% в резултат на последната сделка, оценена на 78 млн. норвежки крони (6,8 млн. долара),.
Hydrovolt е създадена през 2020 г. като съвместно предприятие с равни дялове между Hydro и Northvolt. Норвежкият производител на алуминий обяви по-рано, че финансира сам дейността на Hydrovolt от втората половина на 2024 г. и сега „активно проучва нови партньорства, за да осигури дългосрочно финансиране и растеж“ на звеното.
Миналата седмица акционерите на Northvolt одобриха плана на компанията да продължи да изгражда батерийни клетки, докато търси ново финансиране за преструктуриране. Доставчикът на батерии за електрически превозни средства подаде молба за защита от фалит в САЩ през ноември на фона на натрупан дълг от 5,84 млрд. долара. Това беше един от най-големите фалити за 2024 г.
Приключването на сделката с Hydrovolt вероятно ще стане факт до края на това тримесечие в очакване на регулаторни одобрения.
Nortvolt получи около 245 млн. долара финансиране при фалит и продължава да произвежда батерийни клетки в основния си завод в Шелефтеа, Швеция, която се намира близо до Арктическия пояс. Нейната цел е да набере средства от още един кръг на финансиране и да излезе от несъстоятелност до края на първото тримесечие.
Въпреки че мисията ѝ беше да създаде независима и устойчива европейска верига на доставки на електромобилни батерии, Northvolt наскоро заяви, че обсъжда потенциални връзки с азиатски конкуренти, тъй като търси решение на финансовата криза.


Община Варна подписва важен договор с АПИ за Аспаруховия мост
ПП-ДБ при Радев: Борисов и Пеевски трябва да излязат от кабинетите на Тодор Живков
Алея на рока ще се появи във Варна
Изтеглят "Кайрос" от водите край Ахтопол
Синдикат "Образование": 84% от учитилите са против ограничаването на езиковото обучение
Проблем със "сенчеста" банка отново е надвиснал над имотния сектор в Китай
Китай планира засилване на регулациите заради ценовата война
Годишната инфлация в България през ноември е била 5,2%
Масовата стрелба в Сидни шокира Австралия
Предстоят преговори в ЕС за руските активи
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Най-добрите коледни базари в Европа
Gen Z: Не сме изолирани младежи, искаме честни избори и реформи
Стресът на работното място е причина за над 40% от депресиите
След скандала с Насар: Освободиха Стефан Ботев като президент на федерацията по вдигане на тежести
Ново изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили