Американските потребители стоят твърдо пред лицето на нажежената инфлация и нарастващите лихвени проценти – дори ако харчат с малко по-малко удоволствие и много повече разочарование, пише Bloomberg.
Продажбите на дребно, с изключение на предизвикания от цените спад на приходите от бензиностанциите и спада на покупките на моторни превозни средства, са се повишили с повече от очакваното през юли - 0,7%, показват данните на Министерството на търговията в сряда.
Магазините за строителни материали, тези за електроника и електроуреди и онлайн търговците бяха сред тези, които отчитат лек ценови ръст, преди данните да се коригират спрямо инфлацията.
Walmart Inc. и Target Corp. се подготвят за добър сезон на пазаруване тази есен, след като поеха болезнените намаления на цените при облеклото, кухненските уреди и дворните мебели, тъй като купувачите се оттеглиха от двугодишната шопинг мания. Клиентите все още посягат към портфейлите си, казват търговците на дребно, но сега фокусът е върху стоките от първа необходимост, тъй като разходите за пътувания и ресторанти нарастат, а инфлацията принуждава купувачите да плащат повече за основни стоки.
„Най-важният извод е, че разходите на потребителите за стоки продължават да се увеличават, въпреки че по-голямата част от енергията им е насочена към услугите“, казва Стивън Стенли, старши икономист в Amherst Pierpont Securities.
Данните за продажбите на дребно в САЩ показват, че потребителите продължават да харчат със стабилен темп. Източник: Bloomberg
Тъй като икономиката на Китай се забавя, а Европа се насочва към рецесия на фона на рязко покачващите се цени на енергията, устойчивостта на американския потребител изглежда още по-забележителна.
Това също предполага, че Федералният резерв има още работа за ограничаване на търсенето, докато се опитва да увеличи контрола върху инфлацията, която е близо до 40-годишен връх.
Общата стойност на продажбите на дребно в САЩ за миналия месец, некоригирана за промени в цените, беше по същество без промяна. Икономистите от Wells Fargo & Co. обаче изчисляват, че промяната, коригирана спрямо инфлацията, всъщност представлява ръст от 0,6%.
„Данните показват, че универсалните магазини започват да намаляват цените, за да се отърват от набъбналите запаси, тъй като търсенето продължава да се измества към разходите за услуги. Ръстът на цените на храните натежава върху чувствителните към парите потребители“, коментират икономистите Елена Шулятиева и Елиза Уингър.


Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи