IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производителят на Nivea Beiersdorf отчита двуцифрен растеж и повишава прогнозата си

Въпреки неблагоприятните обстоятелства производителят на потребителски стоки отбелязва корпоративен обрат 

17:12 | 27.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Производителят на Nivea Beiersdorf отчита двуцифрен растеж и повишава прогнозата си

Въпреки нарастващите разходи и намаляващия апетит на потребителите производителят на Nivea Beiersdorf се разраства. През първите девет месеца компанията увеличи приходите си с 11,1% до 6,7 милиарда евро, съобщи базираната в Хамбург група за потребителски стоки в четвъртък сутринта..

„През третото тримесечие запазихме силния темп на растеж от първото полугодие и постигнахме двуцифрени темпове на растеж във всички области", заяви главният изпълнителен директор Винсент Уорнъри, цитира Handelsblatt изявлението на групата. Компанията, чийто мажоритарен собственик е Maxinvest Holding на семейство Херц, се върна във водещия индекс Dax през лятото след период на възход и падения. 

Beiersdorf повиши прогнозата си за продажбите. За останалата част от годината компанията очаква органичен ръст на продажбите от девет до десет процента. Преди това базираната в Хамбург компания очакваше ръст между четири и шест процента. Beiersdorf повишава прогнозата си, въпреки че е наясно с икономическата несигурност, каза Уорнъри. Около половината от ръста на продажбите се дължи на по-високите цени, а останалата част се обяснява с по-големия брой продажби. 

Данните показват, че в Beiersdorf настъпва обрат: през последното десетилетие групата не можеше да увеличава нито печалбата си, нито продажбите си. Вече няколко поредни тримесечия растежът е по-силен от очакванията на пазара. От началото на годината цената на акциите се е повишила с повече от десет процента.

Beiersdorf следва нова стратегия: групата се фокусира върху по-малко на брой, но по-иновативни продукти. Вместо да пуска нови продукти на отделни пазари, както досега, компанията следва глобална продуктова стратегия, която е придружена и от маркетингови мерки в световен мащаб. Освен това Beiersdorf се фокусира все повече върху грижата за лицето. Този пазар се счита за пазар на растежа в козметичната индустрия и генерира особено високи маржове.

За първи път Nivea печели пазарен дял във всички региони и категории

Основната марка Nivea, която формира по-голямата част от продажбите, допринесе силно за растежа на Beiersdorf. Продажбите на продукти Nivea се увеличиха с 10,8%. За първи път в историята на Nivea спечели пазарен дял на всички пазари по света и във всички продуктови категории. Компанията се възползва от топлото лято и облекченията за пандемията, които увеличиха търсенето на слънцезащитни продукти и дезодоранти.

През първите девет месеца бизнесът с продукти за кожата под марките Eucerin и Aquaphor дори бележи ръст от над 25%. Луксозната марка La Prairie отчита ръст от 5,5%. В началото на годината луксозният сегмент отслабна поради блокирането заради Covid-19 в Китай. Азия е важен пазар за продажбите на La Prairie.

Дъщерното дружество на Beiersdorf за лепила Tesa увеличи продажбите си с 8,3% до 1,3 млрд. евро. Бизнесът с електроника в Азия и приложенията за печатарската индустрия допринесоха за увеличението на продажбите. Напоследък бизнесът с производителите на автомобили също се възстановява.

Подобно на всички групи за потребителски стоки Beiersdorf се бори с нарастващите разходи за транспорт, суровини и енергия. През тази година компанията очаква допълнителни разходи в размер на 20%. Компанията реагира на това с повишаване на цените. До края на годината Beiersdorf планира да прехвърли средно 70% до 80% от разходите в световен мащаб на своите клиенти.  Основната марка Nivea, която формира по-голямата част от продажбите, допринесе силно за растежа на Beiersdorf. Снимка: Bloomberg Основната марка Nivea, която формира по-голямата част от продажбите, допринесе силно за растежа на Beiersdorf. Снимка: Bloomberg

Затова потребителите трябва да се подготвят за по-високи цени. По този начин компаниите влизат в една сложна среда на балансиране: от една страна, те трябва да повишат цените, за да не се понижат маржовете. От друга страна, съществува опасност клиентите да се насочат към по-евтини марки. Според изявлението на Beiersdorf от обаче до първите увеличения на цените през август не се наблюдава никакъв сериозен отлив на клиенти. 

Последна актуализация: 17:12 | 27.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още