Брандингът е централен елемент в новата икономическа реалност на компаниите. Брандът, или марката, се състои от два основни компонента: (1) емоционалното взаимодействие между компанията и клиента и (2) рационалните отношения между компанията и нейните партньори.
Скритата страна
Повечето производители се ангажират само повърхностно по темата, т.е. вниманието им е насочено главно върху външния имидж на марката и философското и семантичното съдържание на бранда. В действителност, същността на марката се състои в отговорността на производителя към неговите партньори: отговорност за качеството на продукта, изградена дистрибуторска мрежа, качествено обслужване, перспективи и динамика на развитие, желание за усъвършенстване и много други компоненти. Всички тези елементи често се пропускат от производителя, но имат съществено влияние върху цялостното представяне на марката.
Производителят трябва да създаде разбираеми и предвидими условия за сътрудничество, за да направи работата с партньорите наистина "взаимноизгодна". Като производител не е достатъчно да привлечете партньори с атрактивни бонуси, отстъпки или покупни цени. Необходимо е при всякакви икономически условия правилата на играта и перспективите за взаимно развитие да останат непроменени.
Canyon Accessories е водеща марка на пазара за аксесоари за потребителска електроника. Компанията планира да увеличи пазарния си дял през следващите години, като предлага цялостно портфолио от услуги, включително бранд мениджмънт, маркетингова и рекламна поддръжка, логистика и решения за магазини и крайни потребители.
Като бранд Canyon се стреми да предостави на партньорите си не просто набор от продукти, а готово решение за онези нужди, които партньорът дори все още не е осъзнал и артикулирал. За целта в Canyon има бранд екип, способен да улови и систематизира различни тенденции, както и да подбере портфолио от продукти, необходими за реализиране на дългосрочна стратегия за сътрудничество.
„Canyon Accessories е силен играч сред по-малките производители, тъй като предлага цялостна екосистема от продукти на партньорите си. В крак с новата бизнес реалност, ние предлагаме цялата си гама продукти на европейските пазари: от мобилни и компютърни аксесоари до устройства за игри и преносими устройства. Така се позиционираме като доставчик на екосистеми. Нашите партньори винаги могат да разчитат на препоръките ни относно въпроси, свързани както с развитието на бизнеса, така и с продуктовата ни гама”, казва Дмитрий Романенко, директор бизнес развитие на Canyon Accessories.
Усетете пулса на потребителя
Четвъртата технологична революция, която се случва в момента, формира нов тип икономика – т.нар. икономика на преживяването. В тази среда маркетинговите дейности моделират поведението на потребителите чрез емоционални послания и подходящ контекст.
За да стане марката част от живота на аудиторията си, брандът трябва да засегне скритите проблеми на потребителите и да им въздейства в емоционална дълбочина.
„Истинската марка има емоционална основа и носи заряд от енергия, който въздейства върху емоционалните потребности на потребителя. По този начин брандът говори с целевата си аудитория на езика на емоцията. Този език не е достъпен за нашето съзнание и рационално мислене, а се предава чрез система от знаци и метафори, кодирани във визуалния интерфейс на марката и нейните послания“, коментира Елена Токар, маркетинг директор на Canyon Accessories.
Решението за покупка на потребителя е резултат от взаимодействието на много параметри като например физически характеристики, социална среда и личен опит. Накратко, човешкото поведение е сложен алгоритъм във всяко едно отношение, включително и на ниво потребление.
Не толкова отдавна брандовете имаха за цел да накарат потребителите да искат да „бъдат някой“. Днес марките се фокусират върху персонализирането и вдъхновяването. Потребителите вече не избират символи на статус, а преди всичко функционални продукти според най-новите технологични тенденции, като обръщат внимание и на по-дълбокия смисъл - ценностите, които марката предава чрез своите продукти.
Например, марката Canyon мотивира своите потребители да бъдат себе си, независимо от формата на тялото, цвета на кожата или пола им, и ги насърчава да допринесат и да променят света към по-добро чрез своята креативност, история, екоотговорност, толерантност, хуманност, устойчиво потребление и желание да помагат и споделят.
Заключение
За търговците на дребно силните марки производители са от решаващо значение за постигане на по-голям оборот чрез маркетингови дейности. Благодарение на това, че производителите дават приоритет на дългосрочните взаимоотношения с клиентите си, много търговци на дребно и дистрибутори осъзнаха, че бъдещият им успех е до голяма степен обвързан: марката се разглежда като възможност за печалба.
Тенденциите в новата икономическа реалност насочват брандовете към използването на нови подходи и стратегии. Едно от предизвикателствата пред бизнеса е рискът марката да не отговори на очакванията на заинтересованите страни: както партньори, така и потребители. За щастие, ние можем да отговорим на предизвикателствата, като се учим и анализираме обстойно опита на други страни и марки и адекватно да го адаптираме към нашите обстоятелства.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад